Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 846 ggr
Allamej
0

Varför ens försöka bry sig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var det städdag hos råttorna. Jag tog ur spånet, torkade av botten och hyllorna, fyllde mer spån och sen tog jag ett par råttor och satte mig framför datorn. Och vad är det för syn som möter mig när jag ska gå tillbaka med dom?

Det som ligger dolt under allt aspspån är en klöspelare för katter… syns inte va? 

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Allamej
0

All fleece är täckt med spån, och dom har krafsat ihop allt spån i mitten… tom. rensat Under toalådorna!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Allamej
0

Och vad är en städad bur utan aspspån på hyllorna? Beklagar morrhåren här…

Men visserligen… eftersom dom pissar på hyllan så kan det ju behövas något som suger upp..

Daydreams
0

Men du hade ju gjort oordning i buren, de måste ju ställa allt tillrätta igen förstår du väl. Om ett par månader har dom säkert tränat dig till att själv förstå att man lägger allt flis under spån etc:P

Allamej
0

Nej… jag vägrar… dom ska sova på fleece och pissa i lågorna och springa på den mjuka spånet!!!!

SamanthaJones
0

haha, den drömmen kan man ge upp :) mina sover o äter o gräver ner maten i alla tre toalåderna o kissar o bajsar där de ska sova o när maten är äcklig så bajsar de där i. suck!

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Reklamfritt
0

haha sånt är så gulligt xD

Daydreams
0

Allt för att träna oss till att bli bra mattar. Oändligt tålamod verkar dom ha iallafall:D

SamanthaJones
0

ja men kanske skulle försöka se om man orkar hålla ut längre än dem o se om man faktiskt KAN lära dem :P

Vänligen

Sofia

Allamej
0

Jag älskar dom… det är vad jag intalar mig varje gång jag ser denna förödelse…

Roliga är att om jag bara lägger spån i mitten av burgolvet så hasar dom ut det till kanterna… så det spelar faktiskt ingen roll hur jag gör… dom ska ändå ha det tvärtemot…

SamanthaJones
0

ja men det är klart! de är precis som barn å karlar! haha

Vänligen

Sofia

Babbett
0

De hade nog kul iaf.

Daisymink
0

gudrun säger åt mig när hon är trött på maten genom att kissa i den, torrfodret alltså.. knäppis :)

// Vanessa 

Allamej
0

DET är oförskämt… visa Gudrun den mellersta bilden, det orangea och bruna som ligger i och bredvid toalådan… det är vad man gör med torrfodret när man inte hittar de gottaste bitarna…

Daisymink
0

hon var inte intresserad av bilderna, lata råtta!

// Vanessa 

madland_se
0

När jag hade råttor hade jag en liten toalett till dem. En plastburk med rätt fin sand i. De kissade ingen annanstans - i princip. Det var längesedan nu… Men visst, de kissade på "toa"! Jag tror de upplevde det som rätt bra att inte behöva trampa runt i sitt eget kiss, vad vet jag?