shit va rädd jag blev!
satt i badrummet o lät mina råttor springa runt som vanligt, helt plötsligt märker jag att jag har massa blod på mig… trodde först att det vart blödde att råtorna hade rivit mig eller något…
med det vissade sig vara en av mina råttor fasta med sin tå i något…. och blödde ganksa kraftigt….
hoppas de läker bra bara, vart mycket blod på golvet…. shit va rädd jag blev hjärtat vände sig 3 gånger tror jag

Ajdå, var det klon som gick av? Lär blöda rätt hårt från puplan har jag hört. Fick du stopp på blödningen ordentligt?
jo såg efteråt att ena klon vart alldeles blodig… satte papper runt tån så länge jag kunnde hålla honom mkvar i handen, slutade blöda rätt fort…. han verkar inte ha ont eller något så är nog ingen fara, använderfoten och kliar och har sig =D men hjärtklappning får man

Ja det förstår jag! Har hört flera historier om dessa blodiga kloskador, alla återhämtade sig fort. Tror ägaren blir mer uppskakad än råttan ;)
Glad att höra att han mår bra! Kanske hålla lite koll de närmaste dagarna så att det inte blir någon infektion, men det är nog ingen fara :)
Nej, nu lägger jag ner plugget för kvällen, opponering i morgon - då lär blodet flyta här i uppsala istället *rysa*

naaaw…nussen…..men de går över om de bara e klon å pulpan….men fan ont lä de gö……du få ha massa gosse mjukt i buren….:) å göra rent ofta….

hände nästan exakt samma sak med mig idag du :/ jag hade varit borta en dag hos min mamma och sen när jag kmr hem hit och ska kela med rådisarna som vanligt så helt plötsligt är jag helt blodig och det visar sig att edwin har ett FETT sår på svansen :/ blödde riktigt mkt i typ två timmar och det hade nog blödit ett tag innan jag kom också för det var en massa blod i buren :/ fick som tur stopp på blödning genom hjälp av RIF :P tog på lite potatismjöl och en sårtejp och nu ser det riktigt fint ut =) elr ja det blöder iaf inte :P men helvete vad rädd man blir :(