Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 366 ggr
Ninja
0

Snälla, underbara råttor

Idag var en riktig glad-dag på råttfronten. Har inte haft någon riktig sån efter att Spike blev konstig..

Jag introducerade 3 månader gamla Trollet och Oskar för mina äldre hanar Eye och Xander. Jag hade ju inte väntat mig nåt annat än att det skulle gå bra, men jag gjorde som vanligt och satte alla på en neutral yta så att de fick lära känna varandra. Väntade mig iaf att Eye och Xander skulle försöka nosa småttingarna i baken, men nej - ingenting. De såg ut och betedde sig ungefär som att dom redan kände varandra.. Det var bara småttingarna som tyckte det var spännande med de stora råttorna, men knappt det ens. De är ju små så de tycker allt är spännande.

Sedan in i den nystädade och ommöblerade buren. Ja, samma sak här.. Ingen speciell reaktion alls. De äter och sover med varandra som om att de aldrig gjort annat! Inte ett pip eller något avvaktande beteende alls.. De små rör sig fritt i buren och får vara med överallt, i alla aktiviteter.
Får väl se om det håller i sig under natten, kanske hör man nåt pip då.

Gissa om jag är glad och stolt över mina små pälsmonster!

zmulan
0

Åh vad roligt att det gick så bra!! Blev glad av att läsa!! =)

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Daydreams
0

åh vad roligt!

Grodan
0

Helt testosteronlösa hanar har du… Räcka ut tungan därför det inte bidde några bebbs… Ledsen

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ninja
0

#3 Ja.. dumma snälla råttor.

Ninja
0

Inte ett pip inatt heller! När det går så bra börjar jag förbereda mig på att nåt dåligt ska hända.. Räcka ut tungan (usch, nu lät jag negativ)

Det märks att det hänt nåt i buren dock, vid den här tiden brukar dom ligga och sova men nu var allihopa vakna. :P Bara Trollet som var liite lite pömsig.

Terato
0

Hihi, vad skojigt för dem att få två stora snälla farbröder.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Ninja
0

Mmm mina underbaringar! Helt fantastiskt snälla farbröder. Även småttingarna är hur goa som helst, kliar man dom i nacken så knastrar dom och ploppar med ögonen som tokiga. Myyys!