Vet. kloklippning.
Hej!
Mimmi har väldigt långa klor har jag upptcäkt på senaste tiden. Idag såg jag även att en klo har gått av då den var för lång, vilket självklart blödde.
Jag vågar inte klippa klorna själv, så min fråga är nu om någon av er har lämnat in råttan till veterinären för kloklippning?
Är det så illa att du inte kan klippa dem själv?
Finns det ingen vänlig och klipparåttklokunnig själ i Enköping som kan hjälpa dig gratis? Hade du bott nära mig hade jag hjälpt dig.
Jag kan klippa om du kommer hit till Västerås (inte så långt från Enköping) och kan hålla i råttan.

Jag vill helst INTE klippa klorna själv. Vet ju inte hur långt jag ska ta. Och tänk så rycker hon till och jag klipper av en tå :|
Några tips?
#2 Det skulle verkligen vara jättesnällt! Vi kan höras, för det är väldigt ofta som vi har vägarna förbi västerås :)
Du kan väl skicka pm sen när det kan bli aktuellt.
tänk vad underbart det hade varit om man bara kunde säga "ey killen upp med tassen nu så ska mamma klippa lite, sådär ja! duktig ponken!"
yeeah det vore grejer det, jag ska träna mina till att lära sig tass! :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
kan man säkert lära dem, med klicker och supergott berömgodis - typ som Lycia gjorde, gav dem en Bravokexsmula… hehe