jag undrar en sak..
Vilken gnagare är lättas att sköta? 
eller vilka djur överhuvudtaget?

katter skulle jag säga … behöver endast ge mat och byta låda .. elr ja ge kärlek också med det gör man nog ändå frivilligt :P
Dammråttor, de kräver absolut ingenting, inge mat, ingen bur.. *S*
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
1# vad jag vet är inte katter gnagare :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#3 Hon skrev "eller vilka djur överhuvudtaget" ;)
Av alla gnagare skulle jag väl säga att hamstrar är lättast att sköta.. små, är allätare och kräver inte så stor bur. De blir även tama fort, iaf de som jag har haft erfarenhet av. Av andra djur är nog katter de mest lättskötta, men så lever de längre än de flesta gnagare och därför måste man kunna sköta dem i många år.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
4# hahahahahaaa :) vilken elak kisse ;)
#4 ha ah whata! 
om jag säger så här då.. vilken gnagare är lättast att ha? ;P
#9 Hur menar du då? Inget djur är lätt att ha. Det krävs ansvar och omtanke för alla djur.

Möss är relativt lättskötta

#10: Tror inte hon menar på det viset… Det är ju mycket enklare att ta hand om en hamster än om en iller eller GP-råtta t ex.
#12 Precis :D så menade jag..
#12 Just därför frågade jag vad hon menade :)
gerbiler är lätta tycker jag!
men klart akvarium är ju fint! och relativt lätta :D
Om man tar alla djur så är vandrande pinnar helt klart lättast :P Förutom att man efter ett tag har ganska många xD
Då undrar jag, om jag får i denna tråden, vilket gnagardjur som är lättast att få tam?
Har fått en bild av att hamstrar och möss är svåra att få tama?
Men jag har ingen aning :)

#17: Förutom råttor då, så är möss ganska lätta att få tama även fast de är ohanterade. Blir personligare än hamstrar iaf och bits (oftast) inte vilket ohanterade hamstrar har en tendens att göra…
Tack för svaret Nutiz :)
Kan inte direkt påstå att hamstrar är svåra att få tama. Krävs väldigt lite hantering för det. Däremot kan de som Nutiz säger ha en tendens att nypa till ibland även om de är tama, de är mer lättskrämda (mina hamstrar kan jag iaf inte bara grabba tag i tex, som jag kan med råttorna, utan de måste få nosa lite på handen så de vet att jag är där) helt enkelt. Om jag minns rätt har hamstrar inte funnits i fångenskap lika länge som råttor heller samtidigt som råttor används mycket mer i djurförsök och således avlas mer, så det kan kanske ha med det att göra antar jag..?
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Jag har ingen erfarenhet av möss men jag tycker det bror på viad för hamster. Guldhamstrar blir tama fort och så men de blir inte så gosiga. Mina dvärghamstrar var inte så tama och bets väldigt ofta. Jag har haft två guldhamstrar, den ena bet mig aldrig den andra bet mig en gång.. Men det var för jag klappade den när den sov(jag var typ 6 år)
Råttan är min absoluta favoritgnagare hitills.

#3 hon sa faktiskt "eller vilka djur överhuvudtaget?" :P:P

Pojkvänner ;)

Syrr köpte när ja va yngre för många år sen en dvärghamster på zooaffär :O å han va jättekul.. När du ropade på honom började d röra sej i boet så vakna han å kom te luckan.. Ioförsej den enda trevliga hamster ja träffat men han va jättego..
kvalster. Man har dem även om man inte vill och dem behöver ingenting. :D
22# jag har faktiskt märkt det nu, 5# skrev det…

Vilda gnagare…..har du ingen mat så pyser de! ;)
ne men katter är ju relativt lätta……inte innekatter då,de behöver ju lite mer stimulans…..
#27 Har innekatter och alltid haft. Tycker inte de är ett dugg svåra/jobbigt att ha..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#4 *lol* de där va de roligaste ja sett idag!!! haha…..måste visa min karl nä han komme hem…hihi……
en gång till…..
nä måste glo igen….

#28 ok…ne ja tänkte mest att de kanske kräver mer uppmärksamhet å så eftesom de ej få va ute…..men allt blir ju så som man gör de till…ofta….:)