Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 736 ggr
annelie-h
0

hur luktar era råttor?

olika råttor doftar olika.. hur luktar din?

Mina luktar bregott och grönsaker tycker jag.. mums! ibland kan de till och med lukta lite blommor

Cupid
0

Mina har någon form av citron lukt i pälsen. Luktar godare än skit i alla fall ;).

Daisymink
0

mina luktade bebis innan gudrun kom, nu börjar dom lukta kissLedsen bada badaaa! hehe

// Vanessa 

annelie-h
0

ha ha.. försöker undvika att de luktar kiss, men de älskar att kissa på överstaplanet = sov planet.. jag flyttar bitar tidningspapper förgäves..

SamanthaJones
0

Ja, gudrun är lite speciell. haha.

Mina luktar råttor :P

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

[daniel85]
0

hm bara vanlig rått lukt på våra =D

HitRocket
0

Jag har 4 st råttjejer.  2 och 2. Det får inte vara tsm för jag tog hand om ett par tjejer ifrån råtthjälpen och de hade någon ögon sjukdom så det har fått en egen bur. Men iaf de från råtthjälpen kissar på varann hela tiden så det e bara att bada bada bada… :( Tycker så synd om dem… Men man kan inte vara i rummet om man inte badar dem en gång i veckan.. Men mina andra tjejer luktar bebis :D Åhh dem luktar så himla gott :D

annelie-h
0

hur torkar du dem? jag har ingen fön.. kanske borde ha det egentligen

HitRocket
0

Jag torkar dem med en handuk sen ligger det i min famn till det är skapligt torra :) Tvättar sig, sen passar inte "mamma" längre.. sen blir det full fart igen ;) hehe

Vad tvättar ni era råttor i för shampoo ???

annelie-h
0

tror att en del använder milt hundschampoo har jag för mig..

ena råttan skulle nog acceptera att bli torkad.. men formel 1 råttan skulle flyyyyy! aldrig sitta still..

vill inte tvätta dom, men min pojkvän är så känslig för damm etc.. får se om det hjälper med luftrenaren ist..

HitRocket
0

Okej.. Jag köpte shampoo på djuraffären till smådjur.. men det funkgade inte så bra.. tyckte det luktade om dem efteråt.. :(

Men jag kör med Barnängens shampoo.. Det är inte farligt va??

dorkey
0

För det första, bada inte i onödan. Det torkar bara ut deras naturliga fett, tvätta helst bara om det är utställning på G eller om de är rejält smutsiga.

Jag använder i alla fall ett riktigt milt kattschampoo.

HitRocket
0

Jag MÅSTE bada min en gång i veckan! Jag klarar inte av lukten..min astma klarar inte det..  De kissar på varann hela tiden.. ! Men Det har inte några hudproblem.. Om det skulle vara så att de skulle få de så måse jag ställ ut dem i ett rum där det inte går några människor.. :( Tycker det är så elakt..

sarocky
0

Hm.. alla råttor jag har haft har luktat typ nån rengörningsmedel.
Där jag bodde som liten hade dom en cykelaffär/rengöringsproduktaffär.. Så luktar mina råttor. Haha

Nicciz
0

Mina doftar softlan *asg* eller grönsåpa ibland fast mest råtta…. eller kiss *s*

Nicciz
0

Åh, jag glömde agouti och cinnamon luktar godast… *muuums*

LeTigre
0

Luna sover mycket på bottenplan (på en väldig hög av sönderrivet tidningspapper) och luktar lite kissigt på magen ibland men Iris som sover mest i hängmattan och ikeahyllan luktar varmt och mumsigt, som om hon vore nybadad jämt! (#15 hon är agouti :D)

ps: de sover iofs väldigt fta tillsammans också men iris är väl lite renligare av sig helt enkelt?

annelie-h
0

så det är agouti man ska ha.. hmm..damn it

Daydreams
0

honey and spice and all that's nice:D

Keno
0

Mina råttor luktar kiss, för det mesta. Eftersom dom både pinkar och sover i hängmattan. :P

Story
0

Mina luktar lite hamster tycker jag. Sött på ett lite sliskigt vis. Svansen luktar kisspäckel -.-

meilin
0

Några av killarna luktar kiss, andra luktar våfflor plus knäckebröd. ^^

dorkey
0

Pax luktar inte gott, han har aldrig gjort det =P men Lou! åh, Lou luktar uuuunderbart <3

PlusPlus
0

Min lilla Pajas luktar som hundvalpar brukar göra, typ bebis. Ham är EXTREMT renlig utav sig. Plus är inte alls så renlig. Naima luktar typ bara råtta och Vanilj luktar ochså bebis :P