Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 225 ggr
Idan
0

Nytt hem till mina älsklingar!?

Hej!

Jag behöver ev. ett nytt hem till mina fyra älsklingstjejer. Jag och min sambo ska separera och jag tvingas flytta hem till min mamma och pappa i malmö, där det tyvärr inte finns någon plats för råttisarna.

Jag vill inte ha något för dom, jag vill bara att dom får komma till ett bra hem och till någon som ÄLSKAR dom och ger dom massor av kärlek!

Dom är världens goaste, är handtama och gillar att vara med överallt. Jag vill inte att dom ska användas till avel, endast som mysråttor!

Gärna någon som bor i närheten av Malmö så att jag kan komma och hälsa på  Glad

Snälla hör av er om ni kan hjälpa till!!

Mvh Ida, Sid, Nancy, Lucy och Rut! 

---------------------------uppdaterad 2008-01-13 18:06----------------------

• födelsedatum

Sid & Nancy är födda 20 januari 2007, Rut är född 8 september 2007, och lucys datum är okänd eftersom jag övertagit henne. Allt jag vet är att hon är född December 2006.

• färg, teckning o hårlag

Lucy är en en blue striped rex, Rut är Blue Berkshire Dumbo, och sig och nancy vet jag inte mycket mer än att dom är släta och toppörade.

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)

Ingen aning, tyvärr

• faderns namn, födelsedatum, vikt

Ingen aning

• moderns namn, födelsedatum, vikt

Ingen aning

• syfte med parningen el om det är omplacering, anledning

Omplaceras pga. separation med min sambo och jag har ingen bostad ännu, ska bo hos mina föräldrar som inte är råttfolk och där finns ingen plats för mina tjejer.

• omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc

Alla tjejerna funkar bra tillsammans, Det är Nancy som är ledaren och bestämmer men de andra rättar sig snällt efter henne. Har massor av glädje av varandra och gillar att brottas och sova i en stor hög. Alla är handtama och väldigt nyfikna, står tryckta mot gallret allihopa när man närmar sig buren och öppnar man så kommer de ut direkt. Jättetrevliga tjejer, har aldrig bitits. Kan dock vara lite kissiga när man har de ute länge, alltså inte 100% rumsrena men då är det oftast bara några droppar. Inte toatränade. Rut är den blygaste av dem men hon var "mobbad" i sin syskonkull så det är inte så konstigt, hon har en tugga som fattas av hennes öra som en av hennes syskon bet av så hon var lite reserverad i början både mot råttor och människor, men är en riktig mystjej när hon lärt känna en och litar på en. Gillar och ligga i soffan och mysa.

• pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb

Ej reg i SRS, inget pris, jag vill bara att de ska komma till ett bra hem.

• ort där råttan/råttorna finns

Vellinge/Malmö from 21/1-08

• telnr, epost o alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus)

0736-546411, ida@lilje.se

Har fått stamtavla till alla utom Lucy men har tyvärr inte hittat dem, ska leta lite till. Men för mig är inte det så viktigt då de bara skulle vara mysråttor, så därför har jag inte hållt reda på dem. Sorry

Keno
0

Ååh. Jag skulle lätt kunna ta hand om dom.. men jag bor tyvärr en bra bit från malmö. :/  Jag bor i Finspång. :P

Nicciz
0

Men.. jag tror Ida bor i Norrköping nu??? Tills hon flyttar till malmö?

Keno
0

Hehe jo. Norrköping ligger ju bara 20 minuter i från Finspång med bil. Men det är nu det, sen när hon väl flyttar om hon gör det så är det väldigt långt för henne att hälsa på om nu jag skulle ta dom. :/ Jag hade jätte gärna gjort det, har varit sugen på att skaffa flickor jättelänge nu.  :(

Stj3rnfallet
0

Ååh, Rut är ju supersöt!=) Självklart de andra också ;) Rut blev favoriten direkt iaf! Hade gärna tagit ngn av dem eller alla, men jag bor ju bara delvis i skåne..

Grodan
0

Ida. om detta ska räknas som annons ska du skriva mer utförligt om råttorna! Du kan pm:a mig info så uppdaterar jag denna annons, eller så gör du helt enkelt en ny annons.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Idan
0

Sorry Grodan Generad, Har skickat PM

Grodan
0

de oki, vi vill bara veta mer om dina älsklingar Skrattande

Grodan
0

uppdaterad nu

Idan
0

Tack!

Grodan
0

Men… hur kan de ha stamtavla men inte vara reggade i SRS?

Varför ej till avel? Rutan - blue dumbo… åh *suck* Hur är hon att lyfta upp? Får man ögonkontakt med henne? Pussas hon?

Idan
0

Jag fick med en "stamtavla" när jag hämtade råttisarna av hon som födde upp dem. Men den kanske inte räknas, det är ett papper där det står vad råtan heter,färg/teckning, när den är född m.m samt mor/farföräldrar och deras namn/ålder/teckning… …jag vet inte…som sagt så kan jag ingenting sånt. Jag vet iallfall att dom INTE är reggade. Grodan, sluta ställa så svåra frågor….Räcka ut tungan

Idan
0

Jag skrev EJ TILL AVEL, eftersom att jag läst mig till här inne på iFokus att det är bra att ha koll på sjukdomshistoria och beteende m.m längre bak i släkten och jag vet egentligen ingenting om Rut:s förfäder. Men Rut själv är en väldigt gosig och nyfiken liten tjej. Pussas, snusar och kommer fram när man står vid buren.

Grodan
0

åh, men jag vet många som letar efter goa dumbohonor att kunna avla på. Det viktigaste är att de har bra temperament är lugna och trygga.

Idan
0

Jo men då är det helt OK. Tänkte bara göra rätt för mig, men det är minsann inte lätt när man är nybörjare…Räcka ut tungan Massor av information som man suger åt sig och försöker ta till sig…..sorry om dt blev knasigt. Men jag ändrar mig väl…..Avel Är OK ! *haha*….lär bli många ändringar i denna annonsen känner jag på mig….Ett under att ni står ut med mig..