Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 902 ggr
Allamej
0

WIEE! NY BUR

Imorgon kommer min vän Sockerråttan hit och hon ska hjälpa mig få hem min nya fina Furet Tower!!! Ey, den väger 24,2 kg och även om det inte är långt så tror jag inte att jag pallar att dra hem den själv… Och sen ska jag gulla med henne så att hon även hjälper mig med montering (minns ryggskottet jag fick av att montera voljären själv)

Så, om allt går som det ska så ska flickorna flytta (igen) in i tornet och grabbarna får ta över voljären (vad gör man inte för att dom ska röra på sig liiite iaf. )

Så, nu ska jag börja med att köpa nåt gott till Sockerråttan :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Allamej
0

Ok… jag kunde inte hålla mig, när jag stog inne på affären så kändes den inte speciellt tung… Ack så fel jag hade :D Men det märkte jag inte förrän jag kommit ut ifrån ICA…

Tack och lov så kom stans sötaste pojke och hjälpte mig bära hem den! Så nu står den i hallen… undrar om jag kan låta bli att bygga ihop den tills imorgon?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

pottsorken83
0

hehe!

Lätt hänt!
Lägg ut kort sen så vi får se! :D

Daydreams
0

Grattis vännen!!! Du har ju drömt om en sån ända sen vi lärde känna varandra.

Drömmar går i uppfyllelse ibland:D

Allamej
0

Det kliar i fingrarna men axeln skulle knappast må bättre av att leka akrobat ikväll… äh, Mia kommer strax efter jag vaknat imorgon så jag ska nog klara det :)

Allamej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mia visar en liten illustration om hur stor den faktiskt är :)

[daniel85]
0

Gladshyst! =D

LeTigre
0

Underbar bur, grattis!! En sån ska jag också ha till mina råttor en dag (du får uppdatera om fördelar/nackdelar sen för oss som går i ny-bur-drömmar). Vad fick du ge?

Allamej
0

Jag kan ju börja med att säga att jag faktiskt inte klarat det själv. Heder till Mia som hade tålamodet. (när buren var i det närmaste helt monterad hittade vi bitar som också skulle dit… mörker)

Sen kan jag säga att det är minst sagt intressant att inreda den :) Den "fasta" inredningen som syns på bilden kommer inte att flyttas runt…. *no* och jag jobbar med att komma på hur jag ska sätta fast alla mina egna idéer. :)

Men detta är ett monster till bur… det är inte lätt att röra sig i råttrummet just nu… innan pojkarnas gamla bur har blivit utflyttad (hur f*n jag nu ska lyckas med det) så är det tämligen trångt. :)

Yaeko
0

Härlig bur :o den kan ju till och med jag bo i :D får jag flytta in med dina tjejråttor?

Allamej
0

Tja, ryms gör du nog men om det är helt bekvämt vet jag inte :D

Yaeko
0

#10 Ääh.. det blir nog mysigt ändå :)

zmulan
0

Vilken underbar bur…. *avundsjuk* Räcka ut tungan

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Allamej
0

Nu ger jag upp för ikväll… jag pallar inget mer…. orkar inte…. och det kändes ganska så fel att klippa av gallerpinnar för att deras kära hus skulle på…

Men men… det mina råttor vill ha det får dom…

Däremot är det långt ifrån alla som uppskattar att få en NY bur…. nä, gammalt ska det vara… det tar nog ett tag innan alla listat ut att man kan gå ner till nedervåningen också.. De som kom på det kämpar hårt med att lära de andra :) Som ni ser så har dom redan börjat dra ner viss inredning så att det blir Rätt :D

Men jag är nu helt och fullt knäckt…

UpptagetNamn
0

Fiwn bur alltså ;) OCH just en sån funderar jag på, den eller en stor voljonär  , kan värkligen inte bestämma mej :/ Vilken tror ni är bäst? X)

Beaver
0

wow, underbar bur. Kul hus också! är det köpt i djuraffär eller?

Allamej
0

#14, Jag har både voljär och denna och det går nog på ett ut. Voljären är lättare att komma åt i vid daglig städning men ska jag storskura så blir Tower enklare.

#15, huset är köpt på Grand Prix

Bim
0

Kommer våra eventuella råttungar att bo där ett tag? Oskyldig

Allamej
0

Kanske det, dom ryms om jag säger så :)

Grodan
0

det såg mysigt ut, är det ett duschdraperi du hängt på väggen? *smart*

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Allamej
0

Japp, duschdraperi som jag hittade för 15 kr på Jysk, rea på inredningsaffärer är sjukt kul för råttorna :)

annelie-h
0

wow… har också drömt om denna buren, men kunde aldrig tro att den var sååå stor:) (eller är mia väldigt liten? hi hi..hon ser ut att kunna ramla in där) då var priset helt plötsligt mer okej!

Allamej
0

Hon är inte så liten faktiskt :) Den är 160 cm hög x 80cm x75cm (tror jag)  Vi vet dessutom att det rums 3 honor på varandra  i rören :)

annelie-h
0

ha ha.. bra forskat.. ååh! vill ha! ska spara så får de den i julklapp kanskeHemlis

berättar inte för pojkvännen hur stor den är.. är ju han som får bära upp den till tredje våningen eftersom det inte finns hiss.. de förtjänar en sån nu när de får ett "eget" rum (arbetsrum också!) *mäter optimistiskt i lägenhetsritningen*

annelie-h
0

mina tjejer hade puttat ner allt spån från övervåningen i röret.. ha ha

Allamej
0

#24, Äh, lite spån i rören får man räkna med.

#23, den kommer i ett "platt" paket så bärandet upp är nog inte så illa… men se till att han har något lugnande i närheten när han ska montera :D

annelie-h
0

han får INTE montera! då åker den ut genom fönstret direkt..

näe! det blir en sån till sommaren.. jag kan inte hålla mig! får spara undan lite extra. ska ju köpa en luftrenare för 3000 också.. snyft! allt är ditt fel Allamej, komma och läska sådär

hur många råttisar har du? (i furet tower dvs) orkar inte kolla i tråden.. minst tre vet jag:) jag har bara två.. men de är mina bäbisar!

Allamej
0

#26 F´låt! Ville ju bara visa :D

Grodan
0

#25 haha… läste: spån i röven… hihi

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

annelie-h
0

jaaa.. okej då.. ursäkten godtas..Räcka ut tungan