Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 982 ggr
Storvreten
0

Två blue-hanar säljes!

Hejsan.

Jag känner en tjej som inte har iFokus, så därför ska jag skriva några rader, så mycket som jag vet om dem. De har inge namn, men vi kallar dem Hemulen och Too-Ticki som jag hade döpt dem till om dem hade blivit mina :)

Hemulen och Too-Ticki är två blue hanar som är runt 4-5 månader. De har ingen stam. Bor i Vattholma (sök på www.hitta.se om ni vill se vart). Jag tror (iallafall skulle jag få det) att det kommer med en bur, men som sagt, är inte säker på det. Jag trot att de nästan skänks bort, bara de får ett seriöst hem. PM:a mig för mer information om ni behöver eller om ni är intresserade.

Mymlan
0

Varför skaffar hon/han inte ett konto på iFokus och annonserar själv?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

SamanthaJones
0

varför ska hon göra sig av med dem? Får man eller får man inte någon bur till dem? Hur är de i tempramentet? Handtama?

:)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Tulo75
0

finns det bilder???

TienMu
0

jag har nästan bott i vattholma el a storvreta så ja vet vart de är,har släktingar kvar därute………..bilder vore kul…….

Kan säga att jag är intresserad alle fall……

Storvreten
0

#1 Hon är inte intresserade av råttor. Kan ju berätta hela historien igen ^^

Hennes gamla pojkvän skaffade sig 20 råttor, vet ej anledning. Sedan vet jag itne vad som hände med de andra 16 råttorna, men två av dem är mina (honor) och två är då de här killarna. Hon räddade de här fyra från att bli orm mat. Därför vill hon nu skänka bort dem.

#2 Hon ska göra sig av med dem för att hennes mamma inte tycker om råttor. Buren kan jag fråga om imorgon. Och i temprament är det nog som mina. Alltså inte så supertama, utan ganska skygga. De går att få tag på i buren och är pigga och glada när man håller i dem, men tycker bäst om att springa runt ute. Så är mina honor :)

#3 Jag kan höra med henne imorgon :)

Hoppas det hjälpte något ^^

Storvreten
0

Glömde att säga att de är inte helt blue, utan tecknad. En sådan där "vanlig" teckning som man ser överrallt. Alltså huvudet färgad och sedan en rand/strimma/mantel bakåt mot svansen längst ryggraden ^^

Stj3rnfallet
0

#6 Teckningen du menar heter hooded =) Antar att det är den du menar iaf, men kan ju ha fel :P

Storvreten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror det. Jag har tyvärr en sak att säga. Den ena hanen har dött, dödsorsaken är inte berättad. Men har bild på den som lever. Skickar med den :)

Mymlan
0

#8 Ja, jag skulle vara rädd för köpa den som är kvar i o m brodern dött av okänd orsak 'ej berättad* då det kan ha varit av ngt smittsamt. Skulle jag ha köpt så karantän i minst 6 veckor i ett rum där inga andra råttor o möss är i.

Min personliga åsikt.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

MalinMalin
0

Ser inte ut som någon Blue överhuvudtaget utan en Black roan.

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Nutiz
0

#10: Håller med

Storvreten
0

Ja jag vet. Vart lite paff när jag såg bilden. Trodde det skulle vara sådana blå söta saker ^^ Men man vet aldrig, han kanske ä lite blå, det är ju blixt på kameran som kanske dämpar de färgerna :P

Ja, lät lite mysko när han bara hade dött sådär. Men jag bara skriver annonsen :)

zickan
0

+

+----------------------------------det är inte en blå. svårt att se exakt men ser ut som en svart roan stripe

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0

haha.. sorry.. inte ens tagentbordet får man ha ifred från pälsbollar

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ninja
0

Det fattas massor av uppgifter. Medlemmarna här på sidan har kommit överens om vad som ska stå med i annonserna, läs mer här.

De uppgifter som ska finnas i annonserna är;

• födelsedatum
  • färg, teckning o hårlag
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
  • faderns namn, födelsedatum, vikt
  • moderns namn, födelsedatum, vikt
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
  • ort där råttan/råttorna finns
  • telnr, epost o alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus)

Om råttorna komer från t ex en zooaffär och man inte har exakta uppgifter så skriv det, exempelvis uppskattat födelsedatum, fader: okänd och så vidare.

Detta är vad som krävs för att annonsen ska vara giltig.

TienMu
0

Men! vafö! hallååå…den kan ju inte bara dö sådär!!!!

Storvreten
0

#15 Jag letade faktiskt efter den där, men hittade den inte. Så jag bara skrev lite :)

• Han är runt 4-5 månader gammal.
  • Färg: Se bild tror han är brun. Tecken: Eeehh, vet inte XD Se bild :P Hårlag: Slät. Öron: Toppörad.
  • Från djuraffär. 
  • Han ska omplaceras för att han annars blir någon slags mat och han är själv. 
  • Jag vet inte alls hur råttan är i sett och sådant. Han är nog rätt så skygg eftersom de inte har blivit hanterade. Han har gått ihop med en annan råtta, så han skulle nog kunna gå ihop med en till ^^
  • Råttan kostar inget och är inte reggad i SRS eller någon annan klubb.
  • Mejla: Nordis.nea@hotmail.com
Nutiz
0

Brun? Han är ju en black striped roan, det har vi ju förklarat för dig? :S

gulzebra
0

Är ni verkligen säkra på att han är ba? Han ser brun ut här nämnligen…

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Nutiz
0

#19: Du glömmer det faktum att du har världens skummaste skärm, zäbran ;)

gulzebra
0

Enda problemet med min skärm är att den är mörk hörrudu, jag ser inte andra färger eller så på den :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram