OT Skulle vilja ha..
http://www.blocket.se/vi/14770360.htm?ca=11_s
Tänk om man kunde ha just nu.. Önskar så att jag kunde..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Verkligen vackra!:D

Mycket fina! Och billiga va? Vilka färger finns de här fåglarna i? Liknar en fågel jag såg nyligen, men den var klarröd. TYcker om att deras näbbar gör att det ser ut som de ler :)
#2 Jag vet ej riktigt.
Här är en sida man kan läsa om dem.
Ska jag ha pippi nån gång så ska jag ha halsbandsparakiter…. så otroligt fina… blå vill jag ha :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#4 De är fina de med..
http://www.papukaijayhdistys.fi/kuvat/tanimbar.jpg
Två st såna här har jag haft.

Uh, hemska kräk… Ena syrran har två här hemma, en grön hane och en blå hona, de driver mig till vansinne :P En till blå hona och en faded hane har hon haft också, varav hanen hatade mig och skrek så fort han såg mig - men de blev sålda, tack gode gud…
Tacka vet jag ljudlösa djur, och zebrafinkar, fjärilsfinkar och sånt som inte låter så mycket 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#6 Finkar är fina de med..
#7: Oja. Och det är något lite speciellt när en zebrafink kan låta som en laserstråle, som min gamla Bertil ^^
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#8 Har ej hört men vart grå jacko vakt en gång i tiden den lät klockrent som ett flipper spel.
Jag har svårt att se fåglar i bur faktiskt.. är väl lika fel med råttor isåfall men fåglar ska ju flyga ju.. de lär de väl knappast kunna i en bur..
#10: Jodå det kan de, om man skiter i alla miniburar som säljs :P Beror ju mycket på fågelarten också, en zebrafink har definitivt lättare att flyga i en vanlig bur på 80 cm än en ara har att flyga i en vanlig papegojbur liksom.
Dessutom ska de ju flyga fritt varje dag också, och så finns det speciella selar att ha till iaf gojor så de kan flyga utomhus också, om man inte vill vingklippa de :)
Aror, amazoner etc anser jag man ska ha voljärer till. Aror finns det ej tillräkligt stora voljärer att köpa till dem. Man får bygga egna, de ska helst ha ett eget rum som är Ara vänligt, de kan bita sönder saker på 0 tid då de har styrka i sina näbbar. Nu finns det ju mindre aror med inte bara blå-gula och mörkröda.

#10 jag kan ibland känna så lite jag med. Hade två gamla undulater en gång i tiden och vid samma tid såg jag en dokumentär om undulater i det vilda och de lever ju i flockar med hundratals (tusentals?) individer och flyger enorma sträckor varje dag.. Kanske skogslevande fåglar inte flyger riktigt lika mycket i det vilda(?), men ändå.. Att flyga omkring i en lägenhet måste för en undulat vara som för oss att bo i en lekstuga..?
#13 Våra uppfödda fåglar som levt i fångenskap i så många många år skulle du släppa ut dem i det fria t ex undulat så skulle de ej klara sig, i det vilda finns ej blåa, vita etc de skulle rovdjuren ta på en gång. Det vi får göra är att ge dem så stort som möjligt och ha de flygande fritt.

#14 ja det har du säkert rätt i, undulater är väl egentligen ett sämre exempel jämfört med aror och liknande fåglar. Undulater är relativt lätt att hålla lyckliga och iom sin lilla storlek kan man ganska lätt skapa stora sommarvoljärer odyl tex.
Jag är egentligen ingen "fågelmänniska" så jag komme rnog inte att ha fåglar igen men jag har undrat över någonting som jag också frågade en av utställarna på djurmässan om, men han hade ingen aning. Jag undrar hur det kommer sig (evolutionärt, socialt och rent biologiskt) att aror (och andra stora papegojor?) lever så otroligt länge jämfört med andra stora fåglar?
#12: Precis min åsikt ^^ Själv skulle jag inte ens vilja ha en papegoja i mitt rum öht, inte ens något så litet som lessons, just för att rummet är så litet (7 kvm). Liksom visst kan jag få in en tillräckligt stor bur och allt det men när de väl ska flyga fritt så är det ändå ett rätt litet utrymme.
#15 Bra fråga, har ingen aning.