Råttor iFokus

Råttor

Läst 66 ggr
zickan
0

Steel blue?

För väldigt många år sedan fanns en variant som döptes till Steel blue. Men denna har inte synts till sedan 90 talet som jag förstått det.
Pratat med flera av de som födde upp på 80-90 talet som säger samma sak att varianten försvann av.

Är det någon från 80-90 talet som har tydliga bilder på en riktig steel blue som en gång i tiden låg på SRS lista av upptagna varianter i föreningen?
Någon som vet vad Steel blue hade för genkod, är det aa nn som tidigare nämnt här inne?

Aldrig sett ordet steel blue nämnas på utländska sidor av vad jag kan minnas. Någon som vet ifall varianten finns i dag i andra länder fast under annat namn?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Grodan
1

Det var endast variegated som var Steel Blue, så det var inte annat än blekt svart.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

zickan
0

#1: ❤️ tack. Vet inte hur många år jag varit nyfiken på vad det varit för variant. Nu gick jag på gamla texter där det dök upp igen. Sitter och samlar en del information när det dyker upp. Tråkigt med att så mycket historia och fakta som tappas bort med hemsidor, papper och personer försvinner.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.