Råttor iFokus

Råttor

Etikettrif-och-ifokus
Läst 1103 ggr
Daydreams
0

Sitevärd (diktatur)

Nu är jag egentligen lite sur, fast orkar inte vara det riktigt för har hänt lite andra jobbiga saker idag. Därför får nog inte detta inlägget gnistan som det förtjänar.

Men tråden är borttagen, av en moderator, på order av Bima.

Detta tycker jag är riktigt dåligt. Vi uttryckte våra åsikter och då tas det bort. 

Har massvis med mer åsikter om det fast jag orkar inte skriva dom.

Jag är inte heller intresserad av vad inaktiva medlemmar på iFokus tycker och kommer inte att läsa eller bemöta era inlägg i tråden. Men skriv på om det ger er ngt.

(definition av inaktiva medlemmar: folk som aldrig diskuterat/pratat om NÅGOT på vår site förutom just i debatten sitevärd)

Keno
0

Forum är ju till för att diskutera och säga vad man tycker. Då kan man ju likagärna ta bort alla trådar. Tråden hade ju ändå med sajten att göra. Tror inte jag skrev något i den men jag har ju läst den iallafall så jag vet vad du syftar på..

Nicciz
0

Se det från den ljusa sidan nu daydreams. Bima var ju aktiv nu. ;)

Daydreams
0

Tyvärr var hon inte ens det. Hon gick inte ens in SJÄLV och tog bort den.

Nicciz
0

Och förresten.. Tack för att du är du, och orkade belysa och debattera det även om vi blev överkörda och inte hörda.

Eller jaaa jag kanske inte ska orda än. I den bästa av världar tog hon åt sig av den konstruktiva kritiken och blir mer aktiv efter detta, även om tråden togs bort. (hoppas)

Keno
0

Alltså jag tycker hon kan logga in och ta bort mitt gamla konto snart! Det stör mig att det finns kvar och hon är ju den enda som kan ta bort det!

Daydreams
0

tack Nicciz!

Nicciz
0

Men hon bad att den skulle plockas bort… ett framsteg.. *s*

Daydreams
0

Inte ens det gjorde hon på eget initiativ utan någon hade mailat henne för en vecka sedan och frågat vad hon tyckte.

Grodan
0

men asså, jag vill inte vara del i detta, radera mitt namn tack

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Daydreams
0

har jag gjort.

Grodan
0

tack Kyss

Keno
0

haha snart kommer väll den här tråden oxå försvinna

Nicciz
0

Men mina söta små strumpor.. nu angav ni ju er själva…Kyss ååh sötnosar….

#6 Jag har alltid uppskattat dig för din brutala ärlighet, inte alltid diplomatisk, men alltid du…. ;)

LeTigre
0

Togs tråden bort?? Varför? Det är ju helt sjukt.. orkar inte ens bli så förbannad som jag borde bli.

Jag inte för mitt liv förstå vad den stora grejjen är. Är helt perplex. Vad är egentligen reglerna för borttagning av trådar förresten? Finns det inte såna? Får de godtyckligt ta bort trådar utan goda skäl? Får inte medlemmarna uttrycka önskemål angående skötseln av forumet? Helt vansinnigt. Kunde jag skulle jag skapa ett nytt forum någon annanstans och ta med mig merparten av medlemmarna härifrån. Men men.. 

Jag tänker i alla fall fortsätta att på ett respektfullt sätt att säga vad jag tycker. Jag uppskattar verkligen daydreams brutala ärlighet och tycker att min aningen mer diplomatiska läggning är ett bra komplement till den. Om folk väljer att ta allt som sägs angående sidans skötsel personligt är det deras problem, ingen här inne har (vad jag vet) haft några personliga issues med sidans värd.

Eftersom sitevärden uppenbarlligen hålls uppdaterad om forummedlemmarnas önskemål även om hon av personliga skäl inte orkar komma in kanske vi kan utkristallisera ett par tre punkter som är kontentan av vad vi diskuterar. Tex att vi önskar att hon kom in och svarade på några pm, utsåg några fler medhjälpare (förslag?) och..?

LeTigre
0

Förresten, vår käre Niklas ville likna iFokus med en fest där sitevärden är värd/värdinna. Då är det här en fest där värdinnan har lämnat två kompisar med all disk.

lolaisdenied
0

#15 fniss*

Keno
0

Kan man inte prata med dom som har hand om iFokus om man vill ändra på det? Eftersom det inte går att få bra kontakt med själva sitevärden menar jag..

Nicciz
0

#14 Jag menar inte att vara elak på något sätt men du vände precis en tråd där vi kunde rätta till det som gick fel i den som togs bort till att bli negativ.

Diplomatik iall ära men om man förlorat ett slag är ett tips att prova en annan approach.

LeTigre
0

#18 du har rätt, sorry. Blev faktiskt bara så förvånad att jag handlade lite impulsivt. Generad

Vilken approach är det ni försöker er på exakt? Att påpeka de positiva sidorna?

Karmatarerskanise
0

"Jag är inte heller intresserad av vad inaktiva medlemmar på iFokus tycker och kommer inte att läsa eller bemöta era inlägg i tråden. Men skriv på om det ger er ngt.

(definition av inaktiva medlemmar: folk som aldrig diskuterat/pratat om NÅGOT på vår site förutom just i debatten sitevärd) " ……………

Att ni ens undrar varför den förra tråden blev borttagen?
Otroligt. Ni är väl läskunniga som alla andra här inne. Det är skillnad på att framföra åsikter och på att vara rent otrevlig, oerhört omogen och ohövlig.

"Kunde jag skulle jag skapa ett nytt forum någon annanstans och ta med mig merparten av medlemmarna härifrån."

Ganska pinsamt att slänga ur sig ngt sådant och sedan stanna kvar som medlem.

Marrefarre
0

Men även om man kanske säger några saker som är fel så kanske man inte alltid tänker på att vad man säger när man är RIKTIGT arg..Jag kan inte säga någon om ämnet då jag inte lägger märke till om Bima är inne men jag tycker dock att har man hand om en sida så får man ta sitt ansvar..Har man inte tid så får man lämna över det så är det ju med alla jobb. Jag hoppas att det löser sig och att ni som tar det hårt känner det bättre

Karmatarerskanise
0

#21 Så att vara arg skulle göra det hela ok? Nej fy. Sådant skriver man inte för att sedan stanna kvar. Dubbelmoral!

Bima har bett om lite mer tid. Jag ger henne den. Konstigt att fler inte kan göra det. Sorgligt.

LeTigre
0

Någon är fortfarande på krigstigen i alla fall.Flört

Nej jag förstår fortfarande inte varför tråden togs bort, jag kan i alla fall inte komma på något giltigt skäl..? Och nej, det är inte alls pinsamt att vara kvar här som medlem, varför skulle det vara pinsamt? Jag älskar det här stället! (varför skulle jag annars argumenterat för forumet, det har inte varit en nöjesresa direkt) Glad

Men jag lägger ner det här nu (läs: den här konversationen), känns rätt dödfött. Skulle vara kul att se dig också i trevligare sammanhang här på RIF hera, hoppas du hittar din groove snart och hjälper till att sprida ordet om råttorna här inne. Det finns alltid frågor att besvara.

Peace, love and understanding ya'all.

Nicciz
0

Men Hera, försök förstå vad undertonen är istället för att bara se vilka ord som används. Då kanske du också kan se att det inte handlar om att inte ge Bima mer tid eller inte. Hon kan få all tid i världen. Men ett bra sätt att hålla vårat hopp uppe vore ju att mata oss då och då. Säga något, iaf ha kontakt med hennes medhjälpare.

För min del spelar det ingen roll vem som äger sidan, eller vem som sköter den, bara allt fungerar. Och nu rullar hjulet lite hackigt. Det handlar inte om Bima som person. Det handlar om att vi ser att sajten förfaller och då pratar jag inte om inlägg och nya medlemmar. Utan om kvaliten.

Idags läget är det många nya råttägare som söker information på nätet och råttor i fokus är en bra startpunkt, men för tillfället behöver den underhållas. Och för att underhållas på bästa sätt behövs det att hierarkin följs. Om informationen inte flyter åt båda håll, då går det inte. Det gör ingen verksamhet uppbyggd med positionsled.

Vi försöker lösa problemet, inte göra det till ett större. Det är många som mailat Bima och erbjudit sin hjälp för att avlasta de två medarbetarna. Men iom att Bima måste godkänna dem så faller det för Bima inte loggar in och löser det lilla runtomkring som krävs för att hon ska kunna vara "sjukskriven" med en fungerande verksamhet.

För människor i allmänhet så är hopplösheten och hjälplösheten det värsta man kan uppleva, men även de stadium där människor löser som mest problem. Hjälp oss gärna istället, genom att komma med konstruktiva lösningar. För att Bima ska kunna få den tid hon behöver och känna sig glad och positiv när hon väl är tillbaka.

Att påpeka brister i personligheter och andras sätt att skriva gör inte dig bättre än den som på ett klumpigt sätt skrev något du hakade upp dig på. Det skapar bara en OT diskussion.

Så kom igen nu och hjälp till. jag tror säkert att du har några bra idéer på hur vi ska göra, medans vi ger Bima tid. Att sitta och vänta och titta på ligger tydligen inte i råttägares natur nämligen. Glad

MalinMalin
0

Efter att ha läst både dessa patetiska trådar så har jag inte nånstans läst konkreta svar på VAD det är som inte funkar på denna sidan?

Verkar mest bara vilja klaga på Bima att hon inte är här.

Det verkar finnas en grupp av människor här som bara klagar,gnäller och avsaknar totalt medkänsla för andra och har en grymt bitter inställning till allting.

Den lilla grupper sätter oxå massa regler och gränser för vad som är okej på denna sajten,den lilla gruppen styr hela sidan där inte nybörjare eller inte så kunniga har en chans att ta sig in utan blir bara motarbetade tills dom tröttnar att gå hit igen.

Inte tror jag där finns nån annan sajt på iFokus där det är en mindre grupp som satt upp regler på vad som är tillåtet och inte tillåtet.

Jag hoppas verkligen inte Bima blir borttryckt av den gruppen och nån i gruppen tar över hennes plats för då blir det RIF undergång.Då blir det bara en liten klubb med inbördes beundran.

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Karmatarerskanise
0

#23   Om du älskar denna sidan, ja då hade du inte föredragit att starta ett nytt forum och dra dit medlemmarna från detta ;)
Kanske dags att tänka sig för innan man publicerar sina inlägg? :)

#24 Undertonen är ganska kass vad jag kan se.
Det är som så att vill man ha fram ngt, då får man faktiskt utrycka sig på ett bra sätt. Andra kanske låter sådana hemska saker passera, men jag kan inte se varför. Det är så himla lätt att skriva vad man vill få fram på ett SNYGGT sätt. Men av ngn konstig anledning är det flera st som misslyckas med detta. Sedan klarar man inte av att få kritik! Skriver man krasst, får man allt snällt ta emot att folk ogillar det.

Man löser inte problem på detta sättet.

Åter igen, att utrycka en åsikt är sin sak. Men anledningen till att förra tråden togs bort var verkligen inte för att folk hade åsikter, utan för att folk inte kan framföra dem på ett trevligt och moget sätt.

Vilket jag åter igen kan se här. Man skyller ifrån sig. (det kan ju ABSOLUT inte vara så att man har sig själv att skylla)

I förra tråden kom förslag på hur man kan gå till väga. Vet inte om ni testat detta? Minns inte hur och vem man skulle kontakta, men det går. Får se om personen som skrev detta skriver här igen.

Nicciz
0

#26 Alla kan inte uttrycka sig på ett bra sätt, men bara för det kan vi inte ta ifrån dem rätten att yttrycka sina åsikter i ord som är det enda formatet på internetforum ;) Det är ju isåfall diskriminering..

Självklart är det svårt att ta kritik, det är alltid svårt men framför allt från människor man inte känner, och många forumsmänniskor är ju inte bra på att framföra saker har vi ju konstaterat, så allt blir ju svårare. Men för det inte omöjligt. *ler

Hur vill du att vi ska göra? Det känns som om du har en klar bild i hur det borde göras, eftersom du är så säker på att vi gör fel.

Fel eller inte, vi försöker iaf. Så återigen, hjälp oss gärna med ett problem vi vill lösa.

Karmatarerskanise
0

#27 Alla KAN utrycka sig hövligt. Alla kan om de vill. Men viljan på detta är det tydligen brist på i vissa fall här.:)

Ingen tar bort folks rätt att utrycka sin åsikt. Däremot togs en tråd med en massa trams bort. Tyvärr åker åsikterna med i papperkorgen då en tråd förstörs av annat,

Och skriver man så som man gjort här och i förra tråden, kan inte bli sur då man får kritik för sitt dåliga uppförande. Vill man inte ha det så skiter man helt enkelt i att bete sig så.

Bilden av hur det ska göras är ganska självklar. Är man trevlig och visar mogenhet, då är det mycket större chans att lyckas komma vidare, än om man gör motsatsen.

Jag kan inte förstå hur du #27 tycker att detta är ok, att skriva så som vissa gjort.

Inte heller kan jag se hur man INTE kan se sina egna misstag och be om ursäkt för dem, iaf till de som sköter sidan.

Beaver
0

Mjaoa, kan nog hålla med att vissa här tar många saker för givet många gånger och vräker ur sig den ena otrevligheten efter den andra utan att fråga först, och istället anta ganska mycket… Många nybörjare blir ju avskräkta av det där. Det här är ju ett publikt forum, inte xx-antal råttentusiasters privata lekplats där saker och ting ska skötas på deras maner. Jag vet att alla här älskar djuren och vill dess bästa, men ibland blir det lite väl mycket krut i kanonerna.

Ang. sitevärden, så skrev hon ju en officiell ursäkt i den tråden som togs bort, varför hon inte varit så aktiv.  Hon tog inte ens illa upp åt inlägg som var ganska vassa och vresiga. Personligen så vet jag att jag hade blivit lite ledsen där.

Summa sumarum, sidan rullar ju på utan att en person ska ständigt vara aktiv?

Nu vet jag heller inte hur det här forumet fungerar riktigt men är det rättigheter att exempelvis ta bort trådar där skon klämmer så går det ju säkert att ordna moderatorer.

LeTigre
0

#28 vad hon (#27) antagligen menade var inte hur ska vi uttrycka oss hövligare utan hur ska vi göra med problemet som själva debatten handlar om?

Nicciz
0

Jag har aldrig sagt att det är ok att skriva elaka ohövliga saker. Jag sa bara att man måste ha visst överseende med hur människor uttrycker sig  i ord. *ler

Nu är ju inte världen perfekt och råttor i fokus har ca tusen medlemmar varav majoriteten är yngre. Så man måste tänka på hur det påverkar ett budskap också. 

Det är svårt att se sina egna begränsningar, och erkänna sina fel och brister. Och det är lätt att låta sig ryckas med i en fientlig stämmning och skriva dumma saker. Herregud jag biter mig i fingertopparna dagarna i ända ibland för att inte säga dumma saker. Alla begår misstag. Även du och jag. Och alla vi här har olika värderingar och arv vilket gör att vi ändå uppfattar en och samma mening olika… Ja du vet.

Men nu handlar det ju inte om vad vi glidit in på. Visst kan vi önska att alla var toppen på att formulera sig, men nu är inte situationen den, så vi får snällt se förbi det och försöka göra det bättre… eller hur???

Majoriten av den här tråden tycker jag iaf är hövlig och värd att finnas. Oskyldig

Karmatarerskanise
0

Vi är helt enkelt av olika åsikter om vad som bör tolereras och inte och vad man bör ha översende med och inte. :)

Tosca
0

Jag har läst båda trådarna angående problemet med vår Sajtvärd och har än så länge varit passiv i diskussionen. Det jag känner att jag kan tillföra är att belysa ett av de problem som finns med en ej närvarande administrator, nämligen att många nya medlemmar tar direkt kontakt med administratorn angående problem, funderingar, önskemål och annat som en ny medlem och kanske också en ny råttägare vill ha reda på i första hand om forumet men även om råttor i allmänhet. Jag tycker för våra nya medlemmars bästa att vi skall ha en aktiv administrator som kan ta kontakt med medlemmarna och välkomna dem till sajten och förhoppningsvis ge svar på alla de frågor som tänkas kan uppkomma när man är ny här.

Fotograf, styrman, råttmor och illustratör
Portfolio på Flickr

Nicciz
0

#32 eller så uttrycker vi bara samma åsikter med olika ord  och annorlunda pedagogik Skrattande

skojvivi
0

#25: Vi klagar inte endast på att Bima inte är här. Hade du följt hela debatten skulle du ha känt till följande:

1); Medarbetarna får ta allt ansvar, vilket inte alltid fungerar då sajtvärden kan göra allt. De 2 medarbetarna klarar bara av en del av arbetet. Det finns begränsningar, vad jag har förstått, på vad sajtvärden och vad medarbetarna kan göra. Medarbetarna klarar inte alltid av allt själva. Det går heller inte att få fram fler Medarbetare, då Bima måste ordna detta. Hur kan hon göra det när hon inte ens är här?

Om jag inte minns helt fel, har dessutom medarbetarna klagat på att ensamma ta hand om allt, trots att de inte alltid klarar av det. Vi har i alla fall fått tur som fått 2 helt underbara Medarbetare som löser det mesta :)

2) Hon är som sagt väldigt svår att nå då hon sällan är här. Hon svarar heller INTE på PM. Vare sig det kommer från medarbetarna, eller andra medlemmar. Spelar heller ingen roll vad ärendet gället. Man måste ju ändå kunna få tag i den ansvarige. Går det inte via PM, måste ju åtminstone medarbetarna få tillgång till andra kontaktsätt, vid behov.

Sedan har BIMA knappt varit här under SNART 2 ÅRS TID! Vad sägs om det?

Det har varit det som vi mest har klagat över. Inte enbart på att hon knappt varit här alltså. Sidan är INTE helt fungerande utan henne.

Beaver
0

*skakar på huvudet* Det är nog inte så svårt att få hennes telefonnummer om hon nu inte vill ta hand om PMs eller mail. det är många här som inte är insatta i hennes situation eller vet vem hon är, men ändå gör sin missnöjda röst hörd. Prata med henne personligen, telefon är guld värd för det ändamålet, istället för att resa upp ramaskri på ett forum. för om folk vet att hon inte svarar här varför då försöka? För att få kasta paj? Man kan inte på några rimliga krav tvinga någon att närvara om denne inte kan eller inte längre delar intresset.

#35, är inte en väldans artig ursäkt om frånvaro och kort beskrivning varför (som hon gjorde i den andra tråden) Inte nog för underätta folk? Du kan väl inte säga att hon varit väck i två år när hon gjorde någonting sådant.

Just my 2 cents…

Karmatarerskanise
0

Jag ser det som så, att det är mellan sajtvärden och medarbetarna.

Jag ser ingen av dem i denna tråden.
Visst är det beklagligt om medarbetarna inte heller får tag i henne, men då tror jag det finns en anledning.

Enligt mig fungerar sidan som den ska. Tycker då inte medarbetarna det, får desse prata med ledningen om inte kontakten med sajtvärden fungerar.

Det stora problemet verkar ju vara att medarbetarna vill ha mer hjälp. Och det är där den stora skillnaden mellan värd och Medarbetare ligger. Bara värden kan lägga till Medarbetare.
Och kanske även de som äger iFokus, om jag fattat det rätt.

Så några andra problem med att värden inte är aktiv av en eller annan anledning, kan jag inte se,, eftersom medarbetarna kan sköta resten.

Men det känns konstigt att disskutera ngt om dem då de inte själva skriver här i tråden. Skulle vara kul och höra vad de har att säga, hur de känner.

Grodan
0

mycket snack… fråga er själva VAD GÖR NI FÖR ATT VI ANDRA SKA TRIVAS PÅ SAJTEN!!!???

Karmatarerskanise
0

Grodan; jag har inte klagat på sajten. Som jag precis skrev ser jag inga problem :) och tycker det är tråkigt om ni gör det.

skojvivi
0

#36: Jag sa aldrig att Bima har varit väck i 2 års tid innan hon skrev sin ursäkt. Bara att hon sällan varit här under den perioden. Det ÄR skillnad.

Och visst, hennes ursäkt är godtagen.

#38: Tja, egentligen skriver jag sällan här. Även om det förekommer. Själv brukar jag försöka svara på andras frågor så gott det går, och bara skriva vettiga inlägg. Duger det? ;)

LeTigre
0

#38 jag gör mitt bästa för att svara på frågor i den mån jag kan, är tyvärr inte någon expert, men lär mig ganska fort och snappar upp något nytt varje dag. Jag försöker också bara finnas här inne då jag kan, hålla trådarna igång, lyssna på folk som behöver lyssnas på, skoja lite lagom mycket och försöka få folk att le :)

Jag tycker att de flesta av oss gör vad vi kan efter våra individuella förutsättningar även om vissa (dog själv och ninja inberäknade) gör mer än oss andra.

Nicciz
0

Varför gör du och Ninja mer/bättre än andra? En sådan attityd gör bara forumet vad det är känt för att vara, ännu mer uppdelat. Kul!!!???

Själv anser jag inte att jag tillför så mycket som jag önskar jag orkade. Men ska nog ta och bättra mig tror jag, jag är ju ändå här :)

Daydreams
0

#42 Antar att du riktar det till Grodan. och jag tycker det var lite taskigt för ingen av dom två framhäver sig själva på något sätt. Jag tycker inte forumet är uppdelat alls. Sen blir det alltid lite grupper i ett sånt här stort forum eftersom folk lär känna varandra och precis som i vanliga livet blir vänner efter personkemi.

Orkar inte riktigt debattera om detta utan skriver mitt sista inlägg i denna diskussion nu.

Mitt syfte med föregående tråd och denna tråden var/är att:

•  Få en aktiv sitevärd, för mig spelar det mindre roll om det är Bima eller någon annan.
  • Lyfta upp att det är ett problem att ha en sitevärd som inte svarar på pm eller gör något annat jobb på den här siten. Och inte har gjort sedan i september -06 då Bima skriver att hon behöver en paus pga dödsfall i familjen, vilket självklart är fullt förståligt men orkar man fortfarande inte ta tag i forumet 1,5 år senare så kanske man kan lämna det till ngn som orkar.
  • Få igång ett samtal med andra RIF medlemmar samt moderatorer om vad dom anser. Vilket vi faktiskt fick svar på i förra tråden, både från Ninja och Grodan.
  • Med nuvarande tråd; att det är väldigt fel när en tråd tas bort där så många människor uttryckt sina åsikter. Isåfall kunde de inläggen som ev bröt mot regler? tas bort.

Att få ha fria åsikter och yttrandefrihet på ett forum är för mig väldigt viktigt. Sedan kanske jag personligen väljer att strunta i vissa människors åsikter och inlägg. Vilket står alla fritt fram. Tycker man något är riktigt tråkigt så kan man ju låta bli att läsa. Anser inte att det är påhopp på Bima som person varken i denna eller förra tråden. Ingen kan säga ngt ont om henne då iallafall de flesta av oss inte har en aning om hur hon är, hennes åsikter etc.

Däremot anser jag att Hera verkligen visat vad personangrepp är. Vilket iofs inte bekommer mig särskilt mycket.

De flesta medlemmarna här på RIF vill nog väl både för råttor och andra medlemmar och ibland går åsikter isär och det blir heta diskussioner. Det är så de flesta forum funkar. Och alla lär sig säkert lite nytt på vägen.

Nicciz
0

#43 Aha nu trillade poletten ner… haha näe det var till LeTigres inlägg

#41 Citat: Jag tycker att de flesta av oss gör vad vi kan efter våra individuella förutsättningar även om vissa (dog själv och ninja inberäknade) gör mer än oss andra

Men ser nu att det var ett läsfel ifrån min sida och ber om ursäkt till LeTigre… sorry istället för dog som säkert är dig som syftar på Grodan så läste jag jag och Ninja… som i LeTigre och Ninja…

Sorry….

LeTigre
0

#44 hehe.. Ja inte tycker jag att jag gör mer än någon annan! Man kan slinta med fingrarna när man skriver och man kan slinta med ögonen när man läser, det är mänskligt.

#43 mycket bra sagt dd. Mycket bra.

Karmatarerskanise
0

Måste bara framföra att jag INTE gjort personangrepp!

Allamej
0

#46, läs åter igenom det första inlägget du skrev till Daydreams…. och fundera igen

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Karmatarerskanise
0

Allamej; har läst inlägget om och om igen. För det första var det inte till daydreams. Svaret på hennes sista kommentar i första inlägget var "…………" Inget personangrepp där inte. Jag skriver inte till en enskild person, utan många som skrev i andra tråden.

Helt enkelt en förklaring till varför tråden förmodligen togs bort :) Det är ju tydligen svårt att förstå för somliga.

Bima
0

Hej!

Det var så att Grodan mailade mig och frågade om hon skulle ta bort tråden, av ingen annan anledning än att skapa en bättre stämning.
Den tråden, likt denna, blir många gånger väldigt hetsk och otrevlig.

Rakt ut så har jag egentligen inte gjort något "fel" som sitevärd och i mina ögon blomstrar sidan alldeles underbart.
Däremot har jag varit frånvarande, det har jag redan konstaterat.

Jag kommer att även ta bort denna tråd och ber er gärna att om ni har många hårda ord - ta dem med mig direkt och låta stämningen vara god bland alla andra medlemmar. Kritik är välkommet, men det är en hårfin gräns mellan att kritisera och att bara kasta ur sig sin egen ilska och frustration.

Diktatur är väldigt i överkant, sidan styrs ju egentligen av er då det är ni som håller den levande.

Kram på er,
Bima

Inlägget är låst för nya kommentarer