Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 505 ggr
GingerJinx
0

Karantän i lägenhet

Hej

Jag har en fråga ang. karantän.

För tillfället har jag två råttor hemma och funderar på att skaffa två till :D Men det här med karantän ställer till lite problem…

Jag vet att det är jätteviktigt med karantän, men lägenheten där jag bor är så pytteliten :S Mina nuvarande råttor bor i mitt sovrum och det enda stället jag kan ha mina karantänråttor är i vardagsrummet… Men där är det i princip aldrig riktigt lugnt och alltid folk, råttorna ska ju lära känna mig då - inte den övriga familjen!

Hur ska jag göra? Ni som bor med er familj i små lägenheter, hur gör ni?

Nidnal
0

Sist jag köpte nya råttor fick de bo i köket, mest för att det var så långt från de andra råttorna det går att komma i min lilla etta. Det var inte så uppskattat av pojkvännen dock Skrattande

Velsan
0

badrummet?:P

GingerJinx
0

#1 Hehe, okej. Men kruxet med den braiga idén är att det absolut inte finns någon plats för en bur i köket, även om just den buren inte är så jättestor Räcka ut tungan Och den kan inte stå på golvet eftersom vi har katt Fot i munnnen

#2 Badrummet var ingen dum idé alls :D Men det är väldigt litet så jag måste nog mäta lite först… Hoppas att den får plats :)

Reklamfritt
0

Hur länge måste de stå i karantän ??

dorkey
0

#4, man brukar säga 6 veckor

GingerJinx
0

Är det något speciellt jag ska tänka på när mina råttor sitter i karantän? Tex. måste jag ha speciella kläder på mig när jag umgås med karantänråttorna och kan de vistas på samma områden där mina andra råttor sprungit runt och revirmarkerat?

Nidnal
0

När man har karantän är råttorna helt avskiljda från varandra. Mao byta kläder mellan dem, duscha om du har hanterat dem mycket. Och de kan inte springa lösa på samma ställen.

Keno
0

Jobbigt om man bor i en etta med kokskåp ^^

GingerJinx
0

#7 Okej, det verkar bli 6 jobbiga veckor för mig Räcka ut tungan