Hur ofta städar ni hos råttorna?
Blev lite nyfiken, så som rubriken lyder, hur ofta städar ni hos era råttor? och ni som har "toalådor", hur ofta byter ni dom?
Skriv gärna också vad ni har för bottenmaterial i era burar och vad ni har i toalådan? :P

Typ 1 gång i veckan.. Har ingen toalåda, så ;)
Har burspån i min (råttornas, menar jag :p)

Jag har tidningspapper som bottenmaterial och det behövs ju bytas ganska ofta så jag byter allt varannan/var tredje dag beroende på hur fräscht det är. Då passar jag också på att torka hyllplan och galler lite snabbt och tömmer också toalådan (som jag har toa-lätt i). Tjejerna kissar nästan inte alls i hängmatta och andra sovplatser men jag plockar bort en del bomaterial i form av sönderrivet papper odyl när jag byter pappret och behövs det byter jag också textilier.När det behövs tar jag hela buren i badrummet och spolar av ordentligt. Och så ändrar jag nästan alltid något i inredningen, tar bort och lägger till saker.

toalådan varje dag och tidningspappret och hela buren varannan:) så det blir ju en del städ..

Toalådan varje dag och hela buren 1 gg i veckan.
Har ingen toalåda men städar hela buren en gång i veckan.

En gång i veckan ungefär =) har bara två pojkar i en stor bur så dom skitar inte ner speciellt mkt :P
städar oxå en gång i veckan 

jag städar också en gång i veckan eller mer om det behövs.
En/två ggr i veckan… Jag har toalätt, tidningspapper som bottenmatrial…
1 ggn i veckan.. har toalätt och tidningar som bottenmaterial,
i toan har dom aspflis, men dom har inte riktigt förstått vad det är än.. :)
// Vanessa
1-3ggr veckan beroende på hur mycket de vält vatten och maten.
har alspån som bottenmatrial och kattsand/toalätt på toaletten
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Okej, tack så mkt för alla svar.. :P Städar också ca en gång i veckan, men vid behov mer. Tömmer toalådan varje eller varannan dag, har kattsand i lådan & toa-lätt i resten av buren..

Det beror lite på om de är många råttor i buren eller inte:P
men för tillfället är det 2 i hanarnas och 3 i honornas. Byter bottenmaterial ca 1 gång i veckan. Har papperspellets. Ska börja sätta in en toalätt hos pojkarna då de är duktiga på att bajsa i ett hörn.. Sen så byter jag alla handdukar som de har som hängmattor 1-2 gånger i veckan beroende på hur nerkissade/sönderbitna som är.