Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 355 ggr
Beaver
0

Burdilemma! vad hade ni gjort?

Var på en för mig ny djuraffär idag, de hade riktigt billiga stora fågelburar! Minns ej exakta måtten men botten var 80 x 50 eller någonting sådant. Väldigt höga, det var inga voljärer men likartat. Tyvärr hade ju alla galler i botten men verkade som att man kunde ta bort det. Vilka av dessa hade du valt?

Bur 1, stadig papegojbur ca 80 x 50 x 70. Välbyggt men tung, vitt eller svart galler. 890:-

Bur 2, hög parakitbur men verkade ganska ranglig. Vitt galler ca 80 x 50 x 90+. 840:-

Bur 3, rejält stadig parakitbur i plåt. Vitt galler. Ej stor, minns inte måtten men den var stor nog för två råttor. runt 890:-

Skälet till att jag tar med den tredje är att jag är lite skraj för att jag lätt köper fler råttor om jag har en större bur, vilket ju är den överhängande risken :)

Beaver
0

Ska nämna att det inte kanske är en jättepanik på bur, mina pluttar får växa till sig lite i en dunabur sålänge då det är sä attans kallt i mitt rum så vågar inte ha dem i gallerbur förens det blir lite varmare.

Allamej
0

Fråga… hur får man råttor att acceptera en duna? Mina hatar den som kom idag? Verkligen hatar… :(

Jag hade tagit bur nr. 1

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

sussa08
0

Jag hade inte tagit tvåan :P Och ettan blir kuligare för råttorna :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

LeTigre
0

Jag håller nog med tjejerna, hellre en stabil bur när man ska ha djur som  klättrar och flänger som råttor gör. Hur ser luckorna ut? Stora luckor är ett stort plus.

pau
0

Jag hade nog också valt ettan, eftersom råttor brukar vara ganska aktiva och klättrar mycket. En ranglig bur är speciellt jobbig om man har den i sovrummet, eftersom de ofta skramlar och gnisslar ^^

Beaver
0

Ja jag tyckte det också, den var lite tung att bära men jag är för orolig att den andra buren ska fara runt som ett höghus i storm. Svart galler är ju ett plus också tycker jag, snyggare ;)

Papegojburen hade stora luckor (och en sån där stor i taket där man kan ha en sittpinne) Rangliga parakitburen hade en stor lucka fram, många små luckor (som man bara 'hasar upp' om ni fattar) för foderkopparna vilket ju förstås måste låsas ordentligt med ståltråd eller karbinhake för de är ju inte dumma de små liven. 

Mja, de är ju små ännu så de är inte allt för pjoskiga med höjder eftersom dunor ju är låga. Men de far runt och hänger i hängmattan och taket ändå :) Som sagt det är ju mest för att de inte ska bli förkylda i det här dragiga rummet.

Bassee
0

Ta 1:an den verkar bäst:)