Nu är de små hemma!!!!
Äntligen! bebisarna e hemma nu…..nyss vart å hämtat dem….de är sååå söööta! en pojke å en flicka….*lycklig*

så söta bebisar :D <3

tack! 

fast ja blev tvungen å låta pojken va me sin syster ett tag till,fö min ena hane är lite väl gruffig pån….:(

*putt* 

Vad jobbigt..
Men hur gamla är kidsen? Förmodligen över 4 veckor hoppas jag och då kan det ju bli bebbar! Bäst att sära på dem..
Har du varit noga med att introducera hanen sakta med flocken? Vad händer när du sammanför dem?
Jag har inte haft råttor så länge så har ingen erfarenhet av introduktioner där men vet att med möss så kan vuxna vara lite elaka mot bebisar. Berättar du lite mer kan säkert någon duktig hjälpa dig!
Älskar mina stora små vänner..

jo….dom är precis 4 veckor…så dom sitter me min hona nu….(dom verkar tro att hon e ny mamma,försöker dia på henne) jag har två hanar en som är precis ett år å han va jättesnäll…han har alltid vart snäll mot andra råttor…nosar lite på rumpan sen gick han å käkade lite sen somna han….:) men de e min dumbo rex Fille som e lite elak…..han biter tag i lillgrabben i ryggen….ja vet att de kan bli gnabb men ingen av mina hanar ha vart så hårdhänt nä ja tagit hem nån ny hane…..fille e 6 mån nu….tänkte om ja kanske väntar ett par dar…..???

förövrigt så kommer kidsen från en kull me 18 bebs….så mamman va väldigt trött på dem nu så de va därför ja hämta dem tidigare…..skulle igentligen hämtat dem vid 5 veckor….men de äter å dricker jättemycke å på egenhand så de e no ingen fara så….men pojken kan ju bli bra påpucklad nä han e så liten av de fille då….
Ok, Börje är din ledarråtta i hanflocken och när han såg att bebis var ofarlig så somnade han. Så Fille som är nr. 2 har nu som uppgift att visa var skåpet ska stå. Det kommer att huffas och puffas men så länge det inte uppstår kroppskada så är det lugnt. Släpp ihop bebis med de andra på neutral mark medans du skrubbar rent.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#11 ok….ja de låter som en bra ide….har ja nåt å pyssla me nu på kvällskvisten :) ……så får vi se hur de går……

sådäää….nu verkar allt ha lugnat sig…..hade killarna ute ihop ett par timmar medans ja fixa me buren å nä ja kolla till dem så hade de gått å lagt sig i min strumplåda som uppenbarligen stod öppen *le*
Bra, jag förstod väl att det skulle gå :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mjo lite putt på Fille bara trodde inte han skulle va så bufflig…..iofs så har han alltid vart minst så nu passar han väl på å visa att han e större…..:)

Vad skönt att det ordnar sig!
Ja, man får ha lite tålamod vid introduktioner ibland.
Älskar mina stora små vänner..

Men gud va gulliga <3
Söta!!

Fy va små å söta dom är!

nämen åhhh!så sööta

Naw, sööta :'D, Säg bara till om dom behöver nya hem (A) X)

hihi tack…..jo fast de här ska ja ju ha själv…..fick hem dem för en vecka sen…..