Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 368 ggr
sarocky
0

Favoritfilm?

Jag är en väldigt filmintresserad tjej..

Vi kan väl berätta om senaste sedda film och betygsätta kanske?

sarocky
0

Jag kan ju då skriva att jag och min sambo och RobFraize såg number 23 i helgen, den var inte alls så bra jag trodde.

Hm.. Betyg: 2 ostbågar av 5

pottsorken83
0

jag tycker nog att den får 3 ½ av mej… :D

sarocky
0

Inte dela på ostbågarna.. Så lätt att man äter upp hela då.

sarocky
0

Igår såg jag, Pottsorken, Robfrazie och Whiskas84 Boat trip.

Rolig, men lite överdriven.

3 ostbågar av 5

pottsorken83
0

Ja den var mindre bra 3 av 5 bra

LeTigre
0

Jag såg "the assasination of jessy james - by the coward robert ford" och den var överraskande bra men aningen för lång. Tyvärr tappade historien mycket mot slutet men den får fyra ostbågar ändå.

sarocky
0

Vi såg Dead silence igår. Lite seg.. en typisk skräckfilm..

Men slutet var överraskande tycker jag.

3 av 5

sarocky
0

Ikväll började vi se Dead Mary. Det vi såg av den var väl inte så himla bra.. Seg.. Än så länge får den en 2:a av 5 Vi får väl se om den höjer sej i betyget imorgon när vi tittat klart.

Jimmy-Sama
0

Såg "Anger Management" med Adam Sandler och Jack Nicholson, och den var riktigt kul (lite i linje med Adam Sandler's andra filmer, men med Jack Nicholson som grädde på moset).

En stark 4:a på ostbågeskalan.

sarocky
0

Ha ha.. vad jag babblar på.

En efterlysning! (Kan jag kalla det så?)

Jag vet inte riktigt när det var jag såg en film på tv.. Ja, det var kanske för ca. ett år sen. Amerikansk. Det var ett gäng som var inne i ett hus (orginellt för en skräckis :P) Iallafall så var dom med i någon sorts dokusåpa eller liknande. En av dom i huset visste något om en annan.. så den personen skrev något om denna tjej på spegeln (om jag inte minns fel) Har för mej att dom oxå fick matleveranser utanför huset, men istället för mat var det tegelstenar. Detta var en skräckis eller rysare.. Någon som vet vilken jag menar? Detta var ju inte den bästa föklaringen. :P

Jimmy-Sama
0

Kan det ha varit "My Little Eye"?

http://www.imdb.com/title/tt0280969/

sarocky
0

På tal om Jack Nicholson. Se something´s gotta give om du inte sett den!? En helt underbar dramakomedi :)

5 ostbågar :D

sarocky
0

Åh! Tack! Så hette den ju.. Vad glad jag blir.

Jimmy-Sama
0

Haha, bra att man gör nån glad =)

Jodå, den har vi ^^ Han är bäst (åtminstone en av de bästa)

zmulan
0

Vi kollade Die hard 4.0 häromdagen.

5 ostbågar av 5!

(älskar Bruce Willis)

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

sarocky
0

Suverän i The shining. Klassisk film man satt och var livrädd för när man var liten. Jag får fortf. blunda när tvillingarna står i korridoren. 5 av 5

zmulan
0

#16 Fan en av mina favvo filmer!!! =)

I like!!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

sarocky
0

Mycket bra film Zmulan :) Lagom läskig.

Jimmy-Sama
0

Haha, jaa den är bra. Men om man läser boken av Stephen King inser man att den är för mycket "hollywood".

S.K. var inte nöjd med filmen som dom gjorde, så han drog ihop folk och spelade in en version som han var nöjd med, och den är också riktigt skitbra men blev inte lika känd av någon anledning. Det var liksom ingen b-film eller så.

Jack Nicholson gör iofs. hela "The Shining", men utan honom är filmen inte alls lika bra som S.K.'s version. I den spelar Stephen Weber huvudrollen (http://www.liljas-library.com/img/other/weber_head.jpg) -- Också riktigt bra skådis!

Jimmy-Sama
0

Det är bara Bruce Willis som kan bli beskjuten av ett stridsflygplan och klara sig. Ganska banalt, men det är ju "Die Hard", eller hur? ^^

sarocky
0

Wallander-filmerna får nog en femma allihoppa.. Likaså Beck.

Fast då är det dom nya jag menar inte med rolf lassgård. Likaså beck.

Nolltolerans, Livvakterna och Tredje vågen oxå femmor :)

Vad tycker ni om dom?

Jimmy-Sama
0

Wallander är lite halvdant tycker jag. Blir liksom bara dålig Beck utan Gunvald.

Beck är nästan 6/5 ostbågar, speciellt de senaste filmerna som är asbra.

Noll Tolerans och uppföljarna är helgrymma! Älskar Jakob Eklund, han är asbra (även som Benny Frisk i Bert-serien ^^  )

sarocky
0

Ja, Jakob är en bra skådespelare :)

Den sista Beck tyckte jag nästan var lite för mycket. Bra var den..

Jimmy-Sama
0

"Det där" som hände var riktigt coolt (vill ju inte spoila för de som inte sett den), man väntade sig liksom inte det.

Nu ska jag dra en sån där "min mammas kompis känner en som känner en som har. . . o.s.v.)

Hon chefen där i Beck, Marie Göranzon, är moster åt min bästa kompis.
(Nuu fick jag allt min tid i rampljuset, weey! )

pottsorken83
0

Jimmy-Sama är det bara du vaken?? :P

Jimmy-Sama
0

Jimmy-Sama är alltid vaken. Glad

sarocky
0

Hi hi.. Kändis poäng :)

Persbrandt är min brorsa (i wish) :P

Nu satte vi på something´s gotta give :)

Jimmy-Sama
0

Shiit, är du vaken också? Sitter ni vid varsin dator eller nåt? O.o

sarocky
0

Ha ha.. varsin dator brevid varandra i soffan :P

meilin
0

#29 haha! Precis som här då! Jag och Jimmy-sama i soffan med varsin dator. ^^

pottsorken83
0

hehe klart vi har varsin… annars går det ju inte! :D

Jimmy-Sama
0

Vi har alltså dubbeldejt.

XD

sarocky
0

Vad mysigt vi har det med våra sambosar :)

sarocky
0

hihi

Jimmy-Sama
0

Kör ni bärbart lr? ^^

sarocky
0

Japp :) Ni med?

Jimmy-Sama
0

Mjae, Mei-Chan sitter med en liten bärbar sak medan Jimmy-Sama sitter med en ståtlig, ultramanlig 26"-skärm ^^

sarocky
0

Ha ha.. Det är rätt!

pottsorken83
0

hehe!

men bärbar är bäst! :P (inte)

Jimmy-Sama
0

*garv*

sarocky
0

Jag kom på en läskig bio-upplevelse nu när jag skrev i en annan tråd.

Jag och en kompis var på The grudge i en liten biograf i Åre. Det var bara jag och hon där. Bio-skötaren (Vad heter man när man jobbar med det?) Kom in och skrämde oss mitt i filmen.

Hujedanemej :(

sarocky
0

Natti natti

Jimmy-Sama
0

Baibai

Nutiz
0

Senaste filmen jag såg var… Ground hog day. Tror jag… Iaf, den får 3 råttskitar av 5. Den var rolig men ganska seg. Haha.

TienMu
0

kollade på Transformers igårkväll….igen……mycke bra……

5 utav 5 cheese dodles……

[daniel85]
0

såg filmen 300 för ett tag sen =P vet inte riktigt vad jag ska säga om den satt mest o skratta =P mycket testosteron i den filmen får jag nog säga, men visst underhållande var den =P

TienMu
0

#46 har åxå sett 300…..blev lite förmycke….somna i slutet, så ja blev tvungen å se om…Cool

[daniel85]
0

#47 ha ah jo det vart nära ett tag =D men sen kom alla hur sk aman säga "monster" då skratta jag ett tag =P roligt hur man framställer perser alltså ha ah

TienMu
0

#48 verkligen…..hehe men jag tror säkert att det var sådär på den tiden *le*

Lollo86
0

Jag såg Guldkompassen på bio för några dagar sen och jag tyckte att den var kanonbra. 5 ostbågar av 5

Bim
0

Butterfly effect är helt klart bästa filmen! :D

5 ostbågar av 5

Jimmy-Sama
0

300 är ju manligast av dom manliga. ^^

Vill också se guldkompassen. Fick hem den (ehm . . jag menade "köpte" den) och har bara inte fått arslet ur vagnen.

[daniel85]
0

#52 jätte manlig… inteee Fot i munnnen………..

Jimmy-Sama
0

*asg*

Testosteron, muskler, vapen och blod så långt ögonen ser.
Det är väl härligt? ^^

meilin
0

300-kropparna skrämmer mig.

Jimmy-Sama
0

Mig med. -.-

[daniel85]
0

#54 ha ha vi hade en hög på den senaste halowwen festen som gled in 300 kostymerna =P och var allmänt späniga =P nej sånt ä skrämmande Fot i munnnen sen ä den filmen bara fel =P

Jimmy-Sama
0

Bara fel? Det är ju film. Då får det ju vara fel. Glad
Man kan ju inte direkt säga att handlingen var kärnan i 300. ^^

Mimus
0

"Smala Sussie"

Min övervakare säger att ja é inte alls en nolla.. Ja é en noll komma nolla å kan lika gärna va full retsen av livet.. GOO PÖLSA!

[daniel85]
0

alltså ska man göra en film om spartaner så ska man göra den lite bättre =P inget i filmen speglar apartanerna på ett bra sätt och inte tala om hur de speglar perserna =P

Grodan
0

senast sedda

oj, öh… hm… men i rubriken står det ju favoritfilm…

Jag har perioder då jag slukar filmer som godis (och jag lovar att jag äter godis som en liten gris… slurp slurp borta!), men jag kommer aldrig ihåg titlar eller namn på kändisar (utom riktigt stora). Jag kommer knappt ihåg filmerna heller. I a f inte de som inte tilltalar mig. Grejen är att jag nog missar väldigt mycket av filmerna, för jag är inte en ögonmänniska (visuell) jag är läs o röst/tal o filosofimänniska (hm, vad är det?). Dock vill jag se alla filmer som jag tror verkar bra i de genren jag gillar (scifi, zombie, monster, vampyr, budskap etc) och jag antar att jag gillar sådana larviga filmer med zombies för att de är väldigt lättbegripliga. Älskar effekter, blod o mums! 28 dagar senare och 28 veckor senare är ju bara sååååååååå bra… grrr. Eller filmer om stenålder, medeltid, Jack the Ripper… mums

Några filmer som nått mitt hjärta är

• Uppvaknanden med Robert de Niro
  • Butterfly Effects (med navelsträngstrypasigsjälv-slutet!)
  • Birdie
  • En vampyrs bekännelse
  • Existens
  • 28 dagar/veckor senare
  • Det våras för Frankenstein
  • Dune
  • Moderna Tider - Charlie Chaplin
  • mm som jag inte kommer på nu

Men jag behöver inte det visuella. Det absolut mysigaste är nog trots allt att krypa ihop i sängen och läsa en spännande bok, eller lyssna på rysare på radio eller talbok. Eller lyssna på när någon berättar eller läser IRL…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mimus
0

Ja måste slå ett slag för vingar av glas.. Herregud, Skarsgård vill man bara äta upp.. Men vill ni däremot se en film som verkligen é KANON plus en underbart snygg kille ska ni se "Dagboken, jag sökte dje men fann mitt hjärta" Så underbart bra!

Jimmy-Sama
0

Filmen handlar inte om spartanerna. Den handlar om våld. ^^

Nedå, i princip det enda som stämmer överens med mytologin var att de var 300 st.

[daniel85]
0

#63 jo faktsikt det har du rätt i =D lite kärlek oxå men bara lite lite =D

he eh grodan har rätt kanske skriva favorti film istället =D älskar gone in 60 sekunds =D kan se den hur många gånger som helst =D

Mimus
0

#64 Visst é den suverän :D

Jimmy-Sama
0

#63 Sex menar du väl? Nån kärlek såg jag knappt röken av. -.-

En av mina absoluta favoritfilmer genom tiderna (jaa, jag vet att det inte är nån storfilm) är "Yrrol". En av de roligaste svenska filmer som någonsin gjorts!

Grodan
0

#66 mmm den e bra… annars suger svenska filmer

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[daniel85]
0

#66 lite kärlek =D de saknade varandra kungen o drottningen =D

Jimmy-Sama
0

Haha, jojo, men det var inte så mycket fokus på det direkt. Det var snarare "shit, nu ska jag ut och kriga" - bånka bånka. . .

Mimus
0

D é la som i vanliga livet.. "Nu ska ja å jobba, bonka bonka ;)"

sarocky
0

Det

finns många bra svenska filmer, enligt min smak :)

TienMu
0

Nån som såg Master and commander igår?

sarocky
0

Nope!

TienMu
0

nahe…ba ja som gjorde en miss då……faan…..missa jag över 2 timmar här på råttor i fokus pgav den…*suck* ….el a den e säkert bra fast inte något ja igentligen orkar glo på…..

[Inana]
0

Men jag tycker om 300 :( Kanske inte för handlingsskull men den är så satans snyggt gjord! En oljemålning hela filmen *tycka*

annars tycker jag att ni pratar om för lite tecknad film och jag vill tipsa om Titan A.E (vuxen tecknat, not in the dirty way :P)
Kul, kul cykelhjul 5/5 http://www.imdb.com/title/tt0120913/

TienMu
0

Ooo tecknat! *me like* Silver fang!!!