Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 469 ggr
hillavi
0

Vad ska man använda för bottenmaterial?

Jag har sett i treådarna att man itne ska använda spån som bottenmaterial eftersom dom får andningssvårigheter.Men vad ska man använda då?         Ska snart skaffa råtta och håller på och förbereder bur men vet ju ej vilket bottenmaterial jag behöver!

Allamej
0

Aspspån, aspflis, toalätt, tidningar, hampa… ect.ect

Så länge det inte är spån av barrträd eller ceder så är det mesta ok.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

TienMu
0

Nä ja va hos djuraffärn igår fö å kolla upp lagret på aspspån så hade de cederträ spån…..vafan e de? nån som använder de?

Daydreams
0

det är spån gjort av ceder, farligt eftersom de avger eterisk lukt

TienMu
0

#3 ja ljust va ja satt å fundera på…..ha för mej ja läst nåt om nåt spån som inte va lämpligt pgav nå oljor som träet avsöndrade,å de va speciellt inte lämpligt om man använde plexiglas för de bli för instängt då….tro de va cederträ, kan de stämma?

Daydreams
0

ja det är ceder

TienMu
0

(kollade de då bara för ja skulle ha plexiglas till min bur….)

blev att ja köpte toa-lätt

TienMu
0

ush…asså de kan ju inte va bra för nåt djur,inte vanligt spån heller…fattar inte varför de säljs sånt överhuvvetaget…..

läste häromdan på en zoo sida om va de rekomenderade ti råttor…ja såklart spån…..kutterspån….*morr*

Ladyinred
0

ceder e väl bland de värsta du kan ha!?

TienMu
0

#8 visste ja inte….ja har alltid tänkt spån som spån e kasst  å skitit i de…men nu ska ja köpa aspspån el aspflis hade ja tänkt å prova,haft de en gång fö jättelängesen men då va de så himla dyyrt…..så då fick de bli tidningar el toa-lätt…..

Grodan
0

jag tycker att trådrubriken är en bra rubrik på en artikel… Flört

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

TienMu
0

japp….Asp-spån el asp-flis e de som gäller…..förutom toa lätt å tidningar då….Å där med basta! Cool

TienMu
0

Asp asp asp……

Daydreams
0

hampa, no smell etc…