Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 792 ggr
RatLover
0

Den bet mig...

Detta kanske är lite off topic…

Jag var på en djuraffär för att köpa badsand till min hamster. Jag tittade genom glaset in till djuren och vad fick jag se! jo 3 underbara rådisar… jag frågade om jag fick gå in och kolla på dom och det fick jag. Jag gick fram till buren och kollade, men dom låg och sov och jag ville inte störa dom, så jag vände mig om och vad fick jag se då? jo 2 stycken ursöta natalmöss.. nyfiken som jag är (på gott och ont) så stoppade jag in mitt finger mellan gallrena och wiips AAAJ. Det första den lilla rackarn gjorde var att bita mig. Men jag vart faktiskt inte särskilt förvånad… för jag vet hur lite dom hanterar djuren där.

Grodan
0

öh… natalmöss är ganska kända för att de bits…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mimus
0

Hmm.. Ngt kmr genom gallret..MATTTTT :P

RatLover
0

1 # Jo men jag kan INGENTING om möss tyyp x)

2 # Hahaa ungefär såå :)

Grodan
0

hm… det var inte möss!!! det var natalpälsråttor (eller natalmöss) och vissa stammar av dem - speciellt de som avlats till ormmat - är mkt bitska!

RatLover
0

Okej, då får jag väl försöka passa mej nästa gång x)

Nutiz
0

Det där är anledningen till att man aldrig ska stoppa in fingrarna genom gallret till ett djur man inte känner…

RatLover
0

Joo, men jag stoppade inte direkt in fingrarna, utom liksom höll dom uti gallret, och den lixom stack ut munnen och naffs, men visst det var dumt av mej, och jag kommer inte göra om det får jag hoppas ;)

dorkey
0

#7, Liiite dumt kanske ;)

RatLover
0

Joo x')

Stephanie
0

Ja, självklart får du skylla dig själv när du stoppar in fingrarna till ett zoodjur… Ett förmodligen dåligt framavlat djur, i en bur i en zooaffär där det rör sig massor med människor. Jag klandrar inte ett djur för att bitas när man tränger in på reviret (vilket man gör genom gallret) i en så stressande miljö som en djuraffär.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Grodan
0

haha… jo, ärligt… man gör så EN GÅNG, ellerhur…Fot i munnnen

har också gjort så, en gång - var nog en tamråtta…

Mimus
0

Agree totally :P

Kolla alla, ja kan engelska ;)

RatLover
0

Aja det va dumt, so what

Daydreams
0

hihi har också gjort så en gång med en söt råtta i en djuraffär. idiotiskt men men

RatLover
0

Joo x)

Mimus
0

Litte offtopic men när vår förra hund va bäbis sa mamma te pappa att stick fram näsan du.. Hon bits inte, hon bara slickar.. Pappa sticker fram näsan åhh Grr flera valpiständer rakt i snoken :P
He He.. Han gjorde heller alrdig om d ;)

RatLover
0

Haha det kan jag förstå =)

dorkey
0

Mitt första möte med en råtta var när jag var 10 år och gick in på en toalätt i en djuraffär, där inne fanns det larver, möss och råttor i riktigt hemska förhållanden. Helt plötsligt känner jag hur jag fastnar med regnjackan, jag tittar dit och så hade en ensam, aggressiv råtta bitit tag i den. Jag fick panik och drog, kommer hur ihåg att råttan var sjukt stark! tillslut fick jag lös mig och sprang därifrån =P

Sarakechi
0

Jag stoppade mitt finger ovanpå en råttbur på en zooaffär.. höll på å bli biten, men klarade mej :D

Nutiz
0

Jag har också blivit biten av en natal… Stod i djurrummet på djuraffären, böjde mig framåt för att knyta skosnörena, tappade balansen, tog tag i närmaste föremål - vilket råkade vara en gallerbur med nataler i. HRATCH säger det, sen har jag ett stort blödande hack i fingret… Mysigt!

Rickomanen
0

#12 nästan alla här kan väl prata engelska…LOVE RATS AND DOGS !!!Oskyldig

Mimus
0

Njaa.. Men svengelska ;)

Kleverin
0

Brukar vara hård på att aldrig mata råttorna genom gallret, för att de inte ska lära sig att det är mat som kommer den vägen. Så de råttor jag har haft tidigare har det gått bra att sticka in fingrarna till, de bara nosar och slickar lite. Men de jag har nu är ju "bättre begagnade" (ja, ni fattar) och hon som hade dem innan matade genom gallret. Första gången mina råttovana vännder skulle hälsa på dem och är van vid mina gammla råttor. Det var som i slowmotion, jag skriker "neeeej, stick inte in fingrarna!!!" Hon hann dra ut dem i alla fall. Räcker att jag blivit biten när jag skulle ta upp råttan, hon kände sig hotad.

Girlie
0

#23: Jag brukar mata mina genom gallret (dålig ovana) men det går att sticka in fingrarna till dem ändå. Möjligen att de tar tag med tänderna innan de inser att det inte är mat men de skulle aldrig bita för den skull, de är tillräckligt smarta för att känna skillnad. :)

Men om vi ska återgå till Topic så stack jag in handen i en bur i en djuraffär en gång och blev såklart huggen i handen. Dumma jag får absolut skylla mig själv men jag blev ändå förvånad, hade aldrig blivit biten av en råtta innan.

Stephanie
0

Jag brukar också mata mina genom gallret. Känner de att man luktar mat så kan de nafsa lite. Inte alls så att det går hål eller ens gör ont, men är det åtta tjejer som alla försöker få tag på maten så kan det gå lite vilt till Flört

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal