bästa fodret och salladen?
hej, jag har en liten rått tjej på ca 14 veckor.
undrar ifall någon har tips på ett väldigt bra foder som innehåller bra med vitaminer och annat som är bra och någon bra sallad man kan ge till råttan och hur ofta isåfall?
är väldigt ny inom området så det vore bra med lite tips!

Torrfodret kan man variera i det oändliga, jag har provat massa varianter men jag har rätt kräsna råttor så nu får dom det dom äter.lol.
Jag använder en osötad musli gjord på alla fyra sädesslagen, blandar i oskalat sesamfrö, dinkelflingor, vetegroddar, pumpakärnor och solrosfrön. (inspiration från Grodan).
Sen får mina frukost som består av gröt/välling/macka etc. Är det en liten råtta eller en dräktig hona blandar jag i rå äggula i vällingen/gröten.
På kvällen får dom middag, tips på vad den kan bestå av hittar du i tråden: Vad fick råttorna för mat idag? Men ngn form av fågel/fisk/ kött, pasta/potatis/ris/couscous etc samt grönsaker och frukt (populära grönsaker här är broccoli, blomkål, ärtor, majs, avocado, banan, melon, sallad, gurka)
Barnmatsburkar kan man ge och lägga till extra grönsaker om man inte vill laga mat själv.
Sen har vi ju den alltid återkommande frågan, har du bara 1 råtta? För du ska enligt lag, och för råttans skull ha minst 2:)