Anonyma uppfödare
Det kryllar av dem, på internet. Anonyma personer - utan annat kontaktsätt än en hotmailadress eller privatmail på ett community/forum.
Känns det bra att ha med dessa i en lista över uppfödare här på sajten? Känns det seriöst att inte veta vem man har att göra med och heller inte kunna få grepp om avelsmål etc?

hmmm jag har inte mitt telefonnummer på min hemsida, dock mitt förnamn och eftersom jag är den enda i sverige med det namnet såKAN man ju kolla upp mig. Men att sätta mitt telefonnummer på nätet känns fel…
Är jag anonym för det?
inte riktigt, du har ju en hemsida och presenterar dig och dina råttor
jag tänkte nog främst på de som faktiskt inte gör det utan bara har en annons om att de har råttungar och man kan kontakta dem via sajten, mail eller dyl. det enda man vet är deras nick…

Jag vill veta att den jag köper av är en seriös människa som tagit väl hand om råttorna och skött aveln på ett riktigt sätt. Det är svårt att bedöma sånt efter en email-adress. Tycker att ALLA uppfödare borde ha en uppdaterad hemsida med presentation och information. Det förväntar jag mig liksom.
Okända uppfödare med bara en hotmailadress, dessa kan vi nog bara vara utan.
Daydreams, och andra som har hemsida, och/eller lämnar ut telefonnummer är skillnad. dessa går bra att ha på hemsidan. I vissa fall går det bra att ha en zoonen-sida istället för hemsida.