Tål ni kritik?
Jag har suttit och kollat runt lite på denna sida som jag tyckt lt trevlig. Visst har jag fått många skratt. Att läsa eran debatt och inlägg om spån till råttorna. Jaja, Jaghar nog haft råttor sen dom flesta av er gick i blöjor. Gogglar ni på mej så hittar ni en artikel om sveriges ldsta råttor. Jag har alltid haft spån, inget farligt med det. Låt mej säga såhär: Väx upp små barn! Dessutom ska ni inte hacka på sådana som avlar på sina älskade husdjur som dom inte har stamtavla på. Det är förmodligen dom som är dom vettigaste här inne.
Blir så arg på sånt här.. Små viktigpettrar som igentligen inte vet vad dom snackar om.
Over and out!

svårt att googla på ngn som kommer in och skryter och inte ens vågar sätta ut sitt namn. Tuff tjej verkligen *ASG*
Haha.. skryter?! Nä, vill bara framföra min åsikt om att spån inte gör någon skillnad för råttorna.
Snygg hårfrg förresten :)
Snygg hårfrg förresten :)

jag vill gärna googla på dig som du uppmanade oss till. länk???
Icke! Jag vill inte skryta med det vettu :P
Men du kan ju googla fram det sjlv om du r intresserad. Det r inte så svårt..

så härligt sanningsenlig och seriös du är! Mer sånt!

Troll är alltid roliga! Men nu iggar jag trollet, är så tråkigt med små tonåringar som kommer in och skriver på urusel svenska och leker låtsas lekar. Men tack för att jag fick skratta lite åt dig och ditt intelligensbefriade inlägg. Sov gott!
Japp! jag har iallafall min naturliga hårfrg. Nä, skämt å sido.. Grejen är så här. Haft mycket råttor och jag har aldrig märkt något negativt med spån. Grejen med google var ju självklart ett skämt. När man har varit inne och sett alla debatter så ville jag ta i lite.. :P Tycker alla får göra som man själv vill. Bara man inte gör sina råttor illa. så Låt varandra vara.. Njut av era råttor.
Bra sagt sarararar
Tack! Kanske inte har det bästa språket, slng det gärna i ansiktet på mej! Fast det r klart.. kungen får ju oxå ta mycket skit för det.
Godnatt på dej!
Spån är farligt för råttor. Det har inget att göra med vad folk tycker och inte. Spån, kutterspån som vi förmodligen pratar om, det vanligaste spånet, från barrträd - innehåller terpentin, okay? vad jag vet så är inte det nyttigt för någon, men endel av oss tycker tydligen att man kan låta sina djur andas in terpentin..
Jag googlar gärna på dig, namn? Ska vara kul att få se någon som har haft råttor i flera, flera år och ändå inte veta vad som är bra för sina råttor.
säg inte att ni orkar dra upp de här igen… *suck*

denna tråd bör inte uppmuntras.. hon vet inte vad hon snackar om och vill bara provocera med personliga påhopp
hehe innan trodde man att jorden var platt också och trodde att mänskligheten kom från två nakna filurer som hette adam och eva, kanske var på den tiden vi gick i blöjor då ??

#16 hahaha…OMFG!!! den va bra kul!!!
ja det va ju så … och är så fortfarande idag tydligen *skratt*

Ta den om Rödluvan också när du ändå är i gång!!
Jag tycker att SaRaRaRaR har bevisat hur barnsligt ni faktiskt kan bete er.
De känns lite wt…ts..
croos
De är såna troll som ts, som borde bli bannade, idioter som sätter sig över alla andra å tror dom vet så jävla bra!
"Jag tycker att SaRaRaRaR har bevisat hur barnsligt ni faktiskt kan bete er."
Er? Du själv då? Du kanske e bästpolare me ts..å tror på så sätt du slipper.. Moget säger ja bara..
Å att inte ens ts kan stå för vem hon är..
"Googla mej..ja är attention whore.."

Bevisat? Den var bättre än Rödluvan, ha ha ha…
# 16 vill du åka dit för hets mot folkgrupp?? kristna tror på det där vet du..
men spån e ju jättebra, det fastnar lätt i ögonen också, det e så fint med rinniga och röda ögon på råttor tycker jag, och att det är terpentin i spånet gör det ju bara bättre, sen luktar det ju så gott också och blir fuktigt och fint i buren, precis som man önskar det ska vara hur djuren tihii. och bäst e ju att ta spån från stall då får man mycket damm och sånt med på köpet också, fast man kan ju köpa pressat på affären också det e ännu mindre och fastnar mycket bättre i råttornas ögon.. ja riktigt barnsligt men ack så roligt när troll är ute och fjantar, what goes around comes around..
kleverin: ja tror ja, det e inte samma sak som att veta…
Får man fråga vad utgångspunkten var med inlägget?
Vad ville egentligen ts me de här meningslösa, provocerande inlägget?
att det inte alls var farligt att använda spån då hon gjort det sen alla andra satt i blöja..och att vi skulle googla på sarararar :-P

Kan vi inte när vi ändå håller på "tro" att råttor e skadedjur å spred digerdöden…..*lol* kan man inte acceptera att man kan lära sig nya saker varje dag istället……å ta åt sig å använda dem….annars e man ju en grottmänniska….man tyckte spån va de bästa allternativet förut men nu visar de sig att de faktiskt finns bättre alternativ,varför då inte ba le å va glad att de faktiskt har hänt…..själv e ja ba glad att forskningen e där den är….å ja tänker inte va negativ till nya grejer som utvecklas när jag är "gammal"!!!

Bullerby. Jag TROR faktiskt på Adam och Eva, så nu stämmer jag dej
Men snälla … Varför ska man tracka ner folk om dom nu vill och tycker att spån funkar bra för dom!
Kan ni inte bara låta dom ha det då och så e det…
jag tror inte att någon säger till er vad ni ska ha för saker eller material till era djur.. Mår djuren bra är det bra!
Snälla lägg ner och låt folk få ha vad dom vill till sina djur!
Säg inte att Sarararar sätter sej över folk för det är NI som gör det som säger att spån får ma absolut inte ha för att det förekommer gift i… Men alla tycker vi olika!
låt folk ha sina åsikter! ÄVEN GÄLLANDE VAD MAN HAR FÅR SPÅN!
Ja ni får ha era åsikter det säger jag inte imot men klanka då inte ner elller sätt er på andra om det är nått som är mot er!

#31 varför öppnar Sarararar denna tråd i sånna fall?

#31 ja.. det är bra att folk bryr sig om djurens bästa. vissa trodde ju att det var bra att använda akrylamid vid tätning av tunnlar också, det blir ju tätt! det är ju helt klart viktigare vad man själv tycker än vad som i långa loppet är bäst för de utsatta, eller hur?
IRONI!
jag ifrågasätter syftet att rekommendera ett sämre altenativ till folk? om det har med priset att göra fungerar gratistidningar mycket bättre!

#31 Nu kommer jag också och lägger mig i. Jag slår gärna ett slag för den fria åsikten men det har ingenting med den här tråden att göra. Jag anser att alla åsikter som du kan underbygga med fakta är värdiga att tänka över men vad denna SaRa-osv säger innehåller inga som helst fakta utan är bara ett barnsligt trolltygsinlägg som egentligen borde ha ignorerats från början. (skäms på er som inte kan låta bli att uppmärksamma sånt här strunt..
)
Att folk här inne säger emot handlar enbart om att de inte vill att någon ska tro att spån är ok att använda till råttor då det bevisligen är skadligt. Sure, du kan säga att alla får tycka som de vill, men det är ungefär som att vissa tycker det är ok att avkloa (slita ut klorna på) katter (så gott som standardbehandling i tex USA). Inte riktigt lika drastiskt kanske men råttor ÄR väldigt cancerbenägna och dessutom extremt känsliga i luftvägarna, så därför bör cancerframkallande och dammande produkter inte användas till dem. På samma sätt som hundar inte bör äta choklad eller chinchillor inte bör badas i vatten.
Comprende?
sarakechi.
Men människa vad är det för fel på dig? Varför detta påhopp? Du bevisar ju bara hur jävla barnslig du är. Om du låter dig provoceras så lätt har du ingenting i ett forum att göra. Jag vill att du förklarar varför du anser att jag är omogen. Du är väl den som överreagerar? Du vinner absolut ingenting på personliga påhopp!
Du borde väl också bli bannad eftersom du sätter dig över mig nu och tror att du är mycket bättre. Bemöter mig med personliga påhopp istället för riktiga argument. Skärpning nu, och de gäller fler i det här forumet. Trött på att i varje tråd behöva läsa flera sidor med nästan endast påhopp.
/croos
Croos
De är ingasomhelst fel på mej!
Jävligt onödigt att uttrycka dej så om du fan inte ens känner mej..
Idiot skulle jag vilja lägga in!
Ja bara tycker de är en så jävla onödig och provocerande tråd.
"Du borde väl också bli bannad eftersom du sätter dig över mig nu och tror att du är mycket bättre."
Om det är någon som e barnslig så äre ändå TS..
Får verkligen hoppas att såna som du INTE har djur..
Och VAR exakt i texten "sätter jag mig över dig.."
Du hängde på TS.. "Ni är så löjliga".. Och då undrar jag hur jävla duktig du är själv!
Löjligt..
**Croos
**Och vad är det som säger att DU har rätten att förbjuda mig mina åsikter i ett forum?
Men du är väl såklart så jävla duktig, som du utgav dig för att vara!
Och om du nu är så duktig..varför kommenterar då DU mina inlägg? Ge fan i de själv då!

Det är kanon med "folk" som reggar sig på forum enbart för att starta trådar av den här sorten…
Man kan fråga sig om samma person har flera nick för att själv kunna skriva "hålla-med-inlägg"…

#38 ha ha.. kanske något man själv skulle sätta i system.. asg plötsligt finns det massa snälla människor som är lika smarta som jag!!

#34 kunde inte skrivits bättre!

#39 Var försiktig bara, plötslig händer det…och du tror på det själv!!

#39 creepy……
sarakechi
Är det jag eller ts som inte bör ha djur?
Jag har absolut inte förbjudit dig att ha en åsikt. Jag har inte utgett mig för att vara duktigtare än någon. Men jag kan tycka att det är onödigt att endast komma med påhopp bara för att jag håller med trådskaparen om att folk i det här forumet inte riktigt tål kritik.
Ja, den här tråden är endast provocerande och har väl egentligen inget annat syfte. Men alla nappar på betet. Precis som topic antyder så tål många här inte kritik, du är en av dem. Är du arg för att jag höll med ts om det? Du verkar tycka att bara för att jag höll med henne så har du rätt att hacka på mig.
Det är klart att man får kommentera andras inlägg. Du missar hela tiden poängen. Det hade varit jättetrevligt om du bemött mitt inlägg med argument istället för att bara vara otrevlig.
/croos
om spån är faligt för djur så borde det finnas en undersökning från riktig kunnig person på nätet.. någon som vet om det finns en isf publicera den i en artikel som sitter fast ovanför alla andra och syns hela tiden?
måste tyvärr hålla med om att detta forum är rätt hårda på sina diskusioner. här är det många som ska förstöra för andra som startade denna tråd. sedan folk som alltid är de som tjafsar emot, de som inte låter folk ha sina egna åsikter, och de som håller en otrevlig ton, många som tror sig veta mer utan att egentligen veta vem dom pratar med. de som verkligen inte vet ett mack av vad de pratar om.. ect..
men jag tror hela den meningen finsn under beskrivning till vad ett forum är?
allt jag beskrev var yttrande friheten ;-).. alla får tycka tänka säga vad de vill så länge man håller sig inom forumets ramar. men denne tråd. vad är poängen?.
alla vet att spån dammar. förutom att terpentinet som spån oftast men inte alltid innehåller är dåligt så är det inte kul att andas damm. jag har städat hotell rätt länge och kan inte damma utan att börja nysa och få klåda i halsen. vad tycker då inte råttorna om att bo i dammet? jag vet att även häst folk har börjat sluta använda spån i sina boxar eller börjat blanda ut eller bara använda halm.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
De ja blev förbannad på från första början är att man blir kallad "barnslig", som du nu så fint valde att kalla de, bara för att vi diskuterade att spån inte är bra.. De vet ja öh.t inget om, utan litar på kunniga personer..som har pysslat med uppfödining, dvs..som varken DU eller ts har en susning om..
Sen när DU börjar provocera med inlägg som å fråga va de är för fel på mej, Ja, va i helvete lider du av själv kanske, så kanske de inte behöver vara så jävla svårt å lista ut att man blir förbannad!!!
Croos
I rest my case.. du var bara 17..

"sara!
du e fan skön!
håller med dig om att det kan vara väldigt otrevligt här inne, från dem som tror sig veta bättre, alltid någon som ska komma med en otrevlig ton och sätta en på plats. visst leka gud bakom datan kan väl alla men fan om dessa var så otrevliga på riktigt så tror jag inte de skulla ha en enda vän. så varför ska alla spela så "otrevliga" här inne? sånna besserwissar tror jag fan inte ni är som gör så? eller misstolkas bara er skrift jämtemot hur ni är på riktigt?

#41 #42 ha ha.. jaaaa.. undrar om lite split personality kan vara positivt ibland??
#44 det är nog snarare fakta grundad på en empirisk undersökning.. men jag kan citera Försöksdjursutbildnings material som jag fått under utbildning,och om någon kan någonting om detta så är det forskare i samband med veterinärer eftersom djuren måste vara helt! friska.
"Spån.
Funktion: suga upp fukt, mjukt, gräva i.
Softwood(tall,gran-innehåller terpentin!) -Hardwood
Pappersmaterial: ex. autoklaverat hushållspapper
Problem: damm, mögel
Problem minimeras med bl.a Asp eller lövträd.
Byte minst en gång i veckan."
Sådär!! Konstaterat av forskare och veterinär, något mer?

dock är ju ordet spån missvisande, eftersom det är det som dammar.. men jag har antecknat i sidan att det inte heter spån utan flis
Tack annelie_h Det där behövdes.
Lells, det råkar inte vara du som är Sararararnånting? Som tycker att det skulle kännas i snåltarmen om man skulle kosta på sina raringar med något som INTE är hälsofarligt… Ttttt….
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#46 det där var väl lite ett slag under bältet. Utan att ta ställning åsiktsmässigt så tycker jag att det är fel att döma ut någon pga ålder. Croos uttrycker sig väldigt bra och har inte varit överdrivet otrevlig eller barnslig. Att ni har en clash er emellan har nog inte med era respektiva åldrar att göra.

Om det heter spån eller annat så är ju hela grejen att det inte får damma och inte vara från barrträd…
Köper man hyvelSPÅN så dammar det knappast och kan såklart användas utan problem!
Flis kan användas fast det är mindre lämpligt med flis från barrträd. De som har andra djur, tex. häst vet hur det är med terpentin. Även hästar kan få problem med luftvägarna om dom står på spån/flis från barrträd… Det är ju inga problem så länge det är torrt men nu råkar man ju använda det av en anledning….tex. att samla upp kiss!?
Lells
Vilken utav mej eller TS menar du som e "skön"..
Kanhända ja misstolkar de hela en aning..men vi har en aning lika nick..

#50 Allamej jag vet inte vad du pratar om, jag heter Camilla
Hur fasen skulle jag kunna vara sara? Tycker det är elakt att du anklagar mig för något + att jag inte vet vad du pratar om.
#53 Jag menade hon som gjorde denna topic..
Aja jag har hängt på det här forumet nu i snart några månader och har fått nog, känner inte att det ger mig något mer.
Jag kan det mesta som behöver kunnas för att jag skall ge mina råttor ett suveränt, kärleksfullt och bra liv. Info och lärdom kan man hämta på annat håll å inte bara på ett jävla internet-forum. Tycker man kan prata med rått-älskare irl istället eller läsa en rått-bok. Är trött på alla "smålärare" här inne som e så jäkla otrevliga. Jag har fan inte hoppat på någon här utan att den andre hoppat på mig i första steget! Då är det i alla fall okej å hugga tillvbaka..
#54 Eftersom du tycker att ett så uppenbart troll är en skön person så är det inte svårt att gissa att det är du som har extra nick.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

hejdå Lells *vinkar*

#55 Ursäkta? Bara för att jag håller med en annan person om vissa saker så tycker du då att jag ÄR denna person? Hur tycker du själv att det låter? Är inte det kasnke att gå lite för långt? Haha
#57 Oh! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt! Det var fullständigt fel av mig att tro att den enda som håller med den som förespråkar hälsovådliga saker för råttorna kan månne vara samma person. Det är nu helt klart för mig att er sårt använder er av mitos.

Jaha så nu är man en speciell "sort" också? Gudanas vad du var ironisk människa, och tänker inte andvända mig av ditt namn äns.
Sa jag nånsins ens vad jag höll med henne om? Ska du yttra dig och hoppa på någon om något du inte ens vet om? Jag höll med henne om hennes uttryck om alla dom här inne, dom vissa som "är som dom är", inte just om spånet. Jävla spån liksom. Själv andvänder jag toalätt. Mina råttor avskyr spån, dom vågar inte ens gå på det om jag nu måste berätta det ör dig.
Så ursäkta tillbaka för att jag för en gång skull höll med ett "troll" som ni kallar dem. Jag kan istället se henne som en person (säkert med stor råttkunskap i övrigt) som just råkar andvända spån till sina råttor (kanske för hon är gammalmodig? vad vet jag) Hon må vara okänd här inne på rått-forumet men tror inte hon skulle komma in här och hitta på allt det där. Jag förstår henne i att tycka som hon gör om det övriga hon sa. Just det där med spånet tror jag hon fattat att ni skulle reagera på, vilket ni gjorde.
Låt mig gissa…. Du vet hur många här reagerar, du vet vilka saker som får många att gå i taket och samtidigt förutsätter du att DU inte ska drabbas av kritik när det ämnet kommer upp. Tttt…
Om denna människa så skulle kunna allt som går att läsa sig till när det kommer till råttor så är det fullständigt meningslöst eftersom h*n inte har vett nog att sätta de kunskaperna i verket.
Läser man på om råttor så får man snabbt veta att det är hälsovådligt att ha det som burmaterial. Har du sett NÅN sida som har blivit uppdaterad senaste 5 åren som faktiskt rekommenderar kutterspån? Och som i övrigt inte är helt förkastlig?
Närh*n inte ens sätter ut sitt namn men ändå vill skryta om sin otroooliga kunskap… tja, det skriker troll om den.
Att du sen inte ens ids starta en egen tråd som enbart handlar om råttfolkets sätt att bemöta personer som inte är ute efter att ge sina råttor det bästa utan som tex. har kutterspån i botten på en hamsterbur med hjul…
Sure, jag erkänner.. Kommer man in på ett forum så det första man gör är oftast att läsa igenom trådarna för att se om man finner sitt svar där… annars frågar man om hjälp. Och om man frågar så är det inte för att få beröm om hur bra och fantastisk man är utan för att få råd. Vill ni ha beröm starta en fanclub.

"Och om man frågar så är det inte för att få beröm om hur bra och fantastisk man är utan för att få råd. Vill ni ha beröm starta en fanclub."
*asg* åt fanclub. hihi
gadd så fjantigt, orkar fasiken inte läsa ens… 

Jaaa……regnar det imorgon så kommer det uppifrån……

Aja jag förstår inte vad jag har gjort, jag råkade bara försvara någon men det verkade inte passa er här inne.
Du får tro vad du vill om mig, men saken är ju den att du inte har någon aning. Ska du kanske komma hem till mig å se efter själv? Du verkar ju envisas om att jag skulle vara någon annan en den jag är och skapa dubbel-nick + att jag också andvänder spån vilket jag inte gör ens. Fyfan säger jag bara vilken stil.
#59 "Att du sen inte ens ids starta en egen tråd som enbart handlar om råttfolkets sätt att bemöta personer som inte är ute efter att ge sina råttor det bästa utan som tex. har kutterspån i botten på en hamsterbur med hjul…"
Vad menar du med det? Har du träffat mig? Vet du vem jag är? Har du ens sett hur mina råttor bor/har det? Jag gillar absolut inte dina påhopp som du gör hela tiden + att du drar konstiga paraleller och slutsatser som är väldigt ironiska och korkade.
Du verkar pladdra i nattmössan om det är mig och min djurhållning du pratar om.
#64, att du tog det där om hamsterburen som personlig kritik får stå för dig. Sen ber jag dig läsa mitt inlägg en gång till och försök förstå vad jag skriver.

Faktiskt lite svårt att tyda vad du menar för du verkar ju mena väldigt mycket på en å samma gång. Kanske någon annan som kan hjälpa min reptilhjärna att förstå vad Allamej menade?
#63 vanligtvis, men nu när det är sååååååå jäkla blött verkar det liksom komma från alla håll

hehe speciellt här….

Men snälla rara, tagga ned! Nu får ni sluta att tolka allt som peronliga påhopp! Varför tror så många att alla andra har tid att reta sig på just er hela tiden? Problemet här inne är kanske inte att folk är elaka utan att många är aaaaaningens paranoida och överkänsliga?
Andas lugnt och fint nu, ät en pepparkaka, hiva en mugg glögg, lyssna på lite natten går tunga fjät.. - och chilla!
God jul, tack för mig 
kan vi inte bara ta och lägga ner den här tråden? ingen skriver mer alls, om något, inte ens ett svar - OKAY?
Vi kommer ändå aldrig någonstans i dessa diskussioner, förutom att klaga på varandra av olika anledningar.
#68 hm… fast jag tänkte på ute… du vet när man går med hunden… har tyvärr inte lärt honom gå på låda än… fast med hela källaren full med toalätt o aspflis börjar jag fundera på att göra det… vart får man tag på hund-toa-lådor?

#71 *fundilerar* …man kanske kan använda en gammal pulka el nå sånt…..

Jag har vräkt i mig peppakakor nu bara för det LeTigre haha MUMS. Tog mig en funderare över det hela som ja, var onödigt. Jag säger fårlåt från min sida för vad jag än kan ha orsakat för skada hos andra här inne. Hoppas också tråden läggs ned. Kan vi inte disskutera ngt roligt isället?
Vill bara påpeka att jag INTE har skapat några dubbel-nick eller vad det heter. Jag har endast den här andvändaren och ser inte det som nödvändigt att skapa fler :)

#73 roligt……ja Lussevaka kanske? *le* ska se om ja kan få min råttisar å göra ett fint lussetåg här…..

hahah! vill jag se
mina råttisar snodde dock hälften av mina peppisar, hoppas nu inte dom får pepparkakssjukan
vilken sjuka är det? den när man måste springa fort till toaletten?

#75-76 explosiv pepparkakssjuka.. tänk er löpsedlarna i morgon: "första raketråttorna landar på månen (efter oväntad gasexplosion)" och "plötslig stormvåg dränker helt samhälle, överlevare vittnar: det luktade råttbajs"
Nej. Dags att sova nu tror jag. (Min dotter fyller sex år i morgon 
)

#77 uuush nu kmr jag få mardrömmar om de där pepparkaksbajset
sovgott!
hihi… pepparkaksbajs

Och Grodan kommer tt drömma lyckodrömmar om pepparkaksbjs:P
#80 vaddå drömma? ja e nyvaken… *gäsp*
hahahaha…härlig vändning här tycker jag,
"juuul juuul strååålande juuuul.."
NEEEEEEEJ mina glögg-glas sprack…
kan man inte bara ta bort denna tråd så är det inte någon som behöver reta sej på det mer!

Jag håller med pottsorken… Men jag är rätt irreterad över att hon började skriva om det här. för hon verkar inte veta ett skit vad hon snackar om, och sen nämna att allt med google och det varit ett skämt? Om man nu ska skriva ett inlägg om hur dåliga all på forumet är så kanske man ska vara seriös och inte "skämta" om att man varit råttägare mer än alla andra här inne och sen är det inte ens sant!!
För fan väx upp skaffa dig ett liv och mer fakta och mer intresantare syn på livet! Du vet inte vad du snackar om så bara STFU
Ursäkta mig för språk och eventuella påhopp. men är rätt irreterad över oseriösa användare av Forumet…

Rob: låt inte såna människor och deras gnäll irritera dig. Låt den här tråden gå till graven nu. :)

Känsliga jag tål inte kritig, men om jag har gjort nåt fel kan man väll påpeka det snällt? Jag uppskattar information
Det roliga i det hela är att man faktiskt informerar snällt först, folk tar det som kritik och blir förbannade och sen snurrar det igång. :) Slår aldrig fel :) Ingen här är elak men vissa saker kan få vem som helst att gå i taket. :)
nej usch va tråkiga ni är.
tycker att dom som inte vill använda spån gör inte det,
förstår inte varför man ens diskuterar det här..
jag skulle aldrig använda spån men jag förbjuder inte andra att göra det.. skit i dom som kommer in och försöker få er sura, dom visar bara omogenhet och det är inte värt att ta upp deras uppmärksamhet.
// Vanessa
Men Daisymink, orsaken att man blir så upprörd är ju för att råttorna far illa av det, inget annat… om folk vill sova i sågspån så får dom, inga problem med det men dom ska inte tvinga sina djur som far illa att göra det. Människor väljer bort att sova i sågspån för att det finns bättre alternativ. Varför inte göra detsamma för råttorna?
ja du, det kan jag inte svara på..
jag använder det inte och om människor inte vill lära sig, läsa och allt runt omkring så hjälper ändå inte våld eller liknande råttorna som utsätts för det. jag tycker också det är skit tråkigt, men vad ska ni göra åt saken ? hon verkar ju inte vilja ändra på sig iallafall. då är det bättre att inte diskutera med henne om det. tyvärr….
// Vanessa
Nu tror jag då inte att TS är en "riktig" person, givetvis är hon uppfunnen av en riktig person men TS själv är ett troll, fframmanat endast för att få folk att tappa humöret. En del mindre begåvade människor tycker att det är kul att få ut sin frustration genom att få andra att bli sura och må dåligt. Det finns andra sätt men dessa trollskapare har inte den kunskapen som krävs för att hitta dom.
Det bästa man kan göra är att faktiskt tycka synd om dom, att själv inse att dom inte vet bättre.
Grodan: Kan vi inte ha en inläggsrubrik som heter papperskorgen? Där hamnar alla ointressanta diskussioner som inte ens kommer in under off topic, som den här. Jag har inte orkat läsa allt men det känns som om det var "bättre förr", då diskussionerna företrädesvis handlade om råttor som husdjur och att vara råttägare. Tål man inte en annan användare eller har personligt gnagg så kan man ta det via PM. Eller hamna i papperskorgen ;)
Fotograf, styrman, råttmor och illustratör
Portfolio på Flickr

men varför hålla på att svara o skriva till henne o här på tråden? Är det inte bäst att bara skita i henne om hon/han nu är ett troll?
#92 haha, den finns redan! jag har redan lagt en massa trådar där! men det är bara jag o ninja som kan se dem när de ligger där…

åh FY ni kan väl inte ta bort trådar
Jag tycker inte man ska hålla på att skriva sånna inlägg om att folk är omogna och sånt. Visst det är bra att man skriver det man tycker och står för. Men man ska inte säga att man vet "bäst". För råttor är som människor. En del människor är allergiska en del inte.. Så jag tycker man har det som man själv tycker är bäst till sinna underbara råttor…
#95 jupp, denna borde man också ta bort

Ja, ta bort skiten! :)

HitRocket… SaRaRaRaR finn inte längre… jag känner henne IRL men hon är inte medlem på forumet längre…