Stel råtta
Hej!
Jag går och grubblar över ett problem och hoppas någon kan hjälpa mig!
Min råtta Bobo har alltid varit en nervös och skraj råtta sen jag fick henne. Men senare så blev det lite bättre och hon sökte kontakt och gör fortfarande det. Idag är hon cirka 1 år och på senaste tiden tycker jag att hon har blivit ännu räddare för till exempel ljud eller rörelser, hon är även stel i kroppen när jag tar upp henne ibland (hon alltid varit lite stel, men nu upplever jag henne extra stel), hon slänger bak ryggen även när jag försöker ibland ta upp henne eller vill pussa på hennes lilla mage.
Hon gillar dock att bli klappad och ompysslad🙂
Jag har inte hittat nåt om det här på internet och söker därför hjälp här :)
Hon har en syster som heter Nemo och hon har en helt annan personlighet än Bobo, hon är väldigt social och älskar att somna i famnen.
Ska jag vara orolig för Bobo?
/Mvh Molly :)))
- Redigerat 2023-08-29 18:26 av Mollyh
Jag hade kontaktat en veterinär.
Mvh
Mig
#1: okej tack för svaret!! Ska göra det👍
Sker det varja dag eller ungefär sådär var 3-5 dag?
Brunstande honor kan bli mer stela i kroppen och böjer ryggen.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#3: hej! Förlåt för ett sent svar, jag tycker hon gör det rätt ofta har också tänkt på att det kan vara att hon är brunstig, men känns lite för ofta. Jag ska se om hon fortsätter tills helgen sedan ska jag kontakta en veterinär annars tänker jag, hon är även rätt spännd över magen och man kan knappt få tag i hennes bakben för hon liksom spänner de mot kroppen. Det kan vara också att hon spänner sig för hon inte vill bli rörd men det är svårt att säga 😕