Råttor iFokus

Råttor

Läst 97 ggr
Shroomi
0

Bra budgetburar?

Halloj!

Jag funderar på att skaffa tre små råttor och skulle behöva lite tips på bra (budget) burar. Hade önskat en botten på ca 80x50 cm, höjd spelar ingen roll men helst så hög som möjligt såklart :) Har sett att många använder fågelburar, men på alla jag hittat är galleravstånden på tok för stora för råttor. Tacksam för all hjälp jag kan få! :D

Crucio
1

De flesta fågelburar som inte är för papegojor brukar ha galleravstånd som funkar för råttor. Var har du kollat på fågelburar som alla har haft för stort galleravstånd?

Sajtvärd på Skrivlust

zickan
0

Begagnade 😊. Som nämnt ovan kan man hitta bra fågelburar som folk bara vill sälja då de kommit på att de inte passar till fåglar iom för små. Bara att ha lite koll så galleravståndet inte är 2-2½ cm då det är för stort och de kan ta sig ut om du inte har stora vuxna pojkar. Går dock att klä i nät om man har lite ork och villilg pyssla.

Men annonsera och söka här inne, marketplace på facebook, kolla blocket och lokala sälj grupper kan du hitta en hel del.
Sålde själv precis 2 stycken äldre royal suite 95, både för bara 2500:-
Men köpte även en annan begagnad bur för 2500:- och tyckte det var budgetpris iom att den annars kostar runt 5000 som ny.
Men savic zeno 2 brukar kunna hittas till rätt bra pris. Ofta runt 3-800:- beroende på skick och ev tbh man får med.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.