Råtta dreglar
Hej, min hon råtta som är 1 år och 9 månader har blivit sjuk, hon dreglar mycket, svag, äter knappt eller dricker och hon känns kall. Jag märkte igår att hon låg platt på botten av buren som hon oftas inte brukar göra hon brukar sova i hängmattan men jag tänkte inte så mycket på det. Senare så märkte jag att hon var kall och inte åt så mycket. Jag har försökt att ge henne vatten som jag så där för hon spotta ut det och jag gav henne lite havregrynsgröt som hon åt en liten bit och så åt hon också majs inatt. Jag ska ringa veterinären men vet någon vad det kan vara? Kan det vara en tömur i halsen eller något? (Förlåt min svenska är inte så bra)
Det känns som råttan behöver till veterinär akut.
/Maria

Det kan vara precis vad som helst, går inte ens att gissa sig till. Men ett djur som känns kallt (speciellt i sommarvärmen) är aldrig tecken på något bra. Dreglar och svag ovanpå det låter akut.
Skynda dig att ringa veterinär så du kan komma in snabbt innan det blir helg.
Om du avvaktar och hon blir akut dålig till helgen blir det väldigt dyrt. Dessutom låter det som om hon behöver hjälp snabbt.
#2: jag är säker på att det är något fel i hennes mat Strup eller hon har ont där för hon försöker äta eller dricka så spottar hon ut det och lägger sig platt och gör någon konstig rörelse med huvudet. Jag är under 18 så jag måste fråga min pappa men han vill inte betela veterinären om hon ska göra tester om vad som är fel med henne. Jag får panik hon mår jätte dåligt och jag kan inte göra nått.
Är det samma råtta som du skrev inlägget om som "spottar ut maten"? Har råttan fått komma till veterinär?
/ hauntedrats @insta