Hur stora är finnarna?
Finska utställningsråttor är bamsestora! Har du någon sådan? Vad väger den? Vad är normalt att de väger när de är
- 5 veckor
- 3 månader
- 6 månader
- 1 år
hanar som honor…
nämen!!! ??? sicken dvärgfinne! 
#2 jepp, men en mysig råtta.

Jag har tre halvfinnar här hemma, Knut, Totte och Turbo. Knut och Totte är brorsor och 9½ månader gamla om jag inte minns fel. Knut väger strax över 600 (610-640, min våg är helknasig) medans Totte väger strax över 500. (520-540, som sagt, konstig våg) Inte några tungviktare direkt
Turbo, min lilla bebis, är 7½ veckor och väger runt 215 gram.
jag har två finnar här hemma som semesterråttor, och ena honan väger över 500 g :P Mina ser så små ut, de är visserligen fortfarande bäbisar. Men den varigated honan är den största hona jag sett :P värsta repstumpen till svans :P

Jag har en tjej vars båda föräldrar är finska, så hon kan väl räknas som finsk… Har inte vägt henne på ett tag men för en månad sedan var hon 5 månader och vägde 320 gram.
Stöstra råttan jag någonsin haft hade dansk och engelskt bakom sig. Hon vägde runt 500 gram.
hm… men asså, era finnar e ju normalstora ju

Prata med Wintermynta, hon har en hane med finsk stam som vägde 600 gram när han var 5 månader 
Justja, min Anima har ju finsk pappa. Hon är 2 månader gammal (född 19/10) och vägde 264 gram i onsdags :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram