Discord för råttintresserade
Vi har precis startat upp en ny discord grupp vid namn World of Rats! Här är alla välkomna att prata råttor, dela med sig av erfarenheter, tips och trix! Alla från uppfödare till nybörjare och människor som bara är lite nyfikna på detta underbara djur är välkomna!
Det finns även chattkanaler för andra intressen om man helt enkelt bara vill prata allmänt med lite nya människor!
Tror där redan är en ganska stor eller det kanske är samma.
/ hauntedrats @insta
#1: Finns flera på diverse språk, sitter redan i ett par och det räcker för min del. Tillverkaren av rats and bird funbox. Numer Littlefunbox har kanalen -De kära råttorna. Inte jätte aktivt som mesta med forum numer även fb så går de upp och ner. Jag har även en egen zickan's animals mest för min egen skull med test att eventuellt kunna avsluta mina facebook konton helt.
Rat ranch är en av de större mer internationella jag hittat och sitter där för det diskuteras mycket med foder och genetik jag gillar. Men lite väl mycket färg tema så en liknande utan massa färg teman på allt om vad som är vad och vem som är vad hade varit skönare.
Kanske dyker upp nu med trådskaparens idee :).
Finns ett par. Bara inte lättaste hitta som mig lite ovan använda det för annat än spel snack :-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
- Redigerat 2023-03-27 16:41 av zickan
Förlåt men jag är så sjukt förvirrad av alla appar och grejer som finns så det borde inte vara Lagligt ens haha
Men jag blev lite Nyfiken, vad är detta? :)
Tidigare RaGooN på iFokus och Uppfödare Sunflake (Inte Aktiv Sedan 2014)
#3: Discord. Tror det gjordes i första hand till folk som spelar online. Ha kontakt med vänner mm. Det är iaf ihop kopplat med steam spel sidan. Jag föredrar att prata via discord under spel än via själva spelen. Laggar/hackar inte och folk som bara vill va sociala kan hoppa in utan att behöva va med i just det spelet.
Står även vad man spelar om ma ninte väljer sätta sig som osynlig.
Sedan fungerar det även som en chatt sida där man lätt kan prata online samtidigt om man vill.
Smidigare än fb på det sättet att man har kategorier att skriva i. Som här inne. Lite mer uppstyrt forum där allt inte bara försvinner ner som fb. Skicka bilder, filer.
Finns som app till mobilen, men den är inte helt stabil när man pratar där genom. Men jag har alltid anteckningsblock tack vare appen, skriva in på min discord med en gång. Som bilden med hamster jag noterat lite. Delat mappen ghost med hanens ägare osv
Jag sitter just nu och gosar råtta i nacken, spelar hogwarts och på andra skärmen har jag discord uppe på halva skärmen och rif på andra halvan.
Så fort man öppnar ett spel online så syns det där typ utan man behöver koppla upp det själv. Så man får tänka lite på vad man spelar om man inte vill dela det.
Nyligen börjat använda discord till mig själv och min uppfödning. Spara viktig info i låsta trådar och öppna trådar att dela med andra. Och är jag online där är jag ofta tillgänglig att kunna prata med via headset. Har en inställning som blockerar en del ljud så det stör mindre att prata med folk där för mig.
De hör heller inte alla fula ord som karln kan ha när han är här och spelar med sina kompisar.
Jag gillar discord.
Ser ut ungefär såhär. Men jag klippte bort vilka grupper jag är med i som ligger på ena kanten. Och bara min egen sida där det inte syns folks användarnamn. Ifall att man inte får dela så mycket sånt.
Eller som denna gruppen där det inte är mycket som skrivs alls. Är mest röst kanaler att hoppa in i beroende på vad man spelar för stunden. Större gäng där man kan hitta folk att spela med online om man inte vill spela själv.
Är det nån som spelar något och inte vill spela själv så hoppar de in i kanalen med spelets namn. Kan man om man har tråkigt hoppa in och bara prata eller kolla om de har plats för en till spelare.
Bild två är söksidan på öppna sidor. Man kan hitta i princip allt skulle jag tro