Söker Hane för Avel
Jag har Honor som är redo snart men inga Hanar som är redo fören en stund efter.
Stina Född 20/10-2023 som har en svår färg, troligtvis Lavender/Någon annan blåfärg (hjälp mig gärna om du vet :) ) och dubbelrex Dumbo. Eftersom jag inte vill föra Dubbelrexgenen vidare så önskar jag att Hanen absolut inte är Rex.
Hon är en Underbart Go liten Tjej och har visat mig en sån Trygghet och tillit som verkligen satt spår i mig.
Hon har okänd bakgrund på Mor, men Mor är Frisk och Snäll.
På Fars sida finns Information, Far är från Gaeas. Stamtavlan har jag Registrerat på Ratalog.
Hanen bör ha känd Stamtavla, Frisk Släkt och absolut inte rex. Så är det Självklart krav om att han är/varit Frisk, Flocksmart, Snäll och inte överdrivet Aktiv (understimulerad/destruktivt beteende) eller överdrivet lat. Gärna någon Blåfärg, Lavender, Dove osv
Så har jag Sally Född 09/11-2022 Agouti Self/dålig Irish Dumbo. Hon är redo från Maj.
Hon är en väldigt Go och Nyfiken Tjej, väldigt unik och mysig. Hon är från Olimi's Rattery.
Stamtavla finns, kommer läggas till på Ratalog.
Henne vill jag gärna hitta en Fenotypisk Self Hane, färg spelar ingen större roll bara han är otecknad. Samma krav som ovan i övrigt, alltså: Känd Stamtavla, Frisk Släkt. Men här vill jag verkligen lägga vikt på en bra Stamtavla eftersom Släkten bakom Föräldrarna till Sally är mer eller mindre okänd.
Hanen Frisk, Snäll, Flocksmart och Aktiv utan överdrivet Aktiv eller lat. Gärna Russian Blue eller Blue eftersom detta finns i Släkten men som sagt, inget krav.
Lisa Född 19/11-2022 Black Self/dålig Irish Dumbobärare.
Hon är en Nyfiken, Aktiv och Go Tjej. Väldigt graciös och Feminin.
Även Henne önskar jag en Self/Fenotypisk Self Hane, gärna Blue.
Jag Bor i Halden i Norge utan bil (vilket gör mitt Råttliv vääldigt mycket svårare haha) men tar gärna kollektivtrafik för att lämna av en eller flera av Tjejerna för Dejt.
Det bör dock vara i Västra Götaland eller Värmland så jag kan ta tåg/buss utan att det blir alltför långt och krångligt.
Även välkommen Hit, men dejten bör nog vara i en Vecka i alla fall.
Detta är ju ännu en stund tills det är aktuellt men jag har en känsla av att detta kan ta Tid att ordna :)
Självklart kommer vi i sådana fall överens om ersättning i betalning eller Unge/Ungar.
Jag har en Hemsida med Information och bilder på Råttorna om det är av Intresse: Auremia.weebly.com
Annars kan ni ta kontakt här eller mail: Slaatbraaten.Erica@gmail.com
Jag har Självklart mycket mer att berätta om mina mål och synsätt och Råttorna om detta känns lite lite.
Tidigare RaGooN på iFokus och Uppfödare Sunflake (Inte Aktiv Sedan 2014)
Jag vet inte om man kan ändra rubriken, men jag söker ju Självklart efter Hanar och inte en Hane. Så jag ville bara förtydliga det haha xD
Jag känner att en uppdatering är på sin plats!
Jag vill Starta med Lisa som är nämnd över.
Hon har i korta perioder (en Kväll, 3 eller 4 gånger) reagerat kraftigt på att jag försöker klappa eller röra vid Henne. Första gången, alltså rätt efter Flytten, så reagerade Hon även på Flockmedlem som slutade i ett bråk.
Detta undersökte jag och tryckte, kände och såg på kroppen men ingen reaktion verkar tyda på skador.
Så började jag se ett mönster, varje gång Hon fick dessa "pipanfall" eller vad jag ska säga, och inte vill bli rörd så kom tydlig Löp Dagen efter. Varje gång!
Men detta slutade så jag trodde det kunde vara något med hormoner i kombination med Flyttstress.
Men nu har Vi precis Firat Min Dotters 2Års Dag med Kalas.
Och efter detta har Hon igen blivit pipig och vill inte bli rörd medan de andra Råttorna självklart har lagt märke till Kalaset men har bara luktat på mig och varit helt Normala igen. Till och med de rädda Omplaceringarna har hanterat detta bra, så med detta sagt så vill jag i alla fall vänta med att tänka på Avel på Lisa. Jag vill inte medvetet föra rädsla vidare :(
Jag ska höra med Uppfödaren om hur Syskon beter dig och undersöka lite men jag tror inte att Lisa är aktuell för Avel och utgår från det hädanefter.
Stina är fortfarande en helt Fantastisk Tjej som är så Go och Trygg! Hon slickar på mina fingrar och vill alltid vara med utanför buren, det är inga problem eller tecken på rädsla.
Hon har växt väldigt bra och har en stabil utveckling i mentalitet och hull.
Hon är Flocksmart och väldigt snäll mot Tjejerna.
Hon har inte visat några tecken på rädsla, understimulans eller dominans
Sally är en väldigt Aktiv och Nyfiken Tjej, men kan också vara lugn och gosa lite.
Hon har växt bra och är snäll i Flocken.
Även Sally visar en Trygghet och Säkerhet med mig och utanför buren med Nyfikenhet.
Hon har inte visat några tecken på rädsla, understimulans eller dominans.
Råttor har redan så stora problem. Jag hade inte riskerat det här.
Ställ dig i kö hos uppfödare, lär dig uppfödning ett par år samtidigt som du försöker bygga upp relation med andra uppfödare & börja avla när du känner att du har råttor med bra bakgrund, du har bra kunskap om avel & har ett vettigt kontaktnät.
Allt för många har börjat avla på sistone & förstör ärligt talat det lilla bra vi hade i linjerna här. Det blir bara sämre & sämre upplever jag.
/ hauntedrats @insta