Råttor iFokus

Råttor

Läst 102 ggr
[hamsterwille]
0

övertala föräldrar om råttor?

hej, jag har nu två hamstrar, men är väldigt sugen på ett par med råttor, färgen agouti. Jag tycker dem är jättesöta! Men min mamma är jätterädd för råttor och avskyr dem. Jag vill väldigt gärna ta hand om ett par men hur kan man övertala en person som är rädd för råttor?

Pilspets
2

#0: Om folk i familjen är rädda blir det nog svårt.
Har du någon i närheten som har råttor som ni kan få låna?

Skulle en råtta i en annan färg vara okej? Måste den vara i Augouti?
Vill du ha en råtta bara för att dom är söt?
Eller är det not somnar som lockar?

2 hamstrar är ganska mycket,2 råttor blir ju svårare.😊
Lycka till iallafall!

Nephi
2

Du får vänta tills du flyttar hemifrån, eller hitta en lösning på problemet. Du kan däremot aldrig tvinga någon som har en fobi att bo ihop med det dem är rädda för, speciellt inte när det är dem som äger/hyr bostaden ni alla ska bo i. 😅

Mamma tycker alla typer av gnagare är obehagliga så när jag tillslut fick skaffa hamster var kravet att den skulle bo hos mormor (några gator bort), sen skaffade jag och en kompis möss ihop för våra sparpengar dem bodde hemma hos hennes föräldrar.

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

[hamsterwille]
0

#1: det kan vara vilken färg som helst, jag tycker dem är fascinerande varelser med tanke på deras intelligens. skulle vara roligt att få träna en råtta tricks och kela med den!

UlrikaD
2

#3 Dom är smarta, men underskatta inte hamstrarna;)
Dom brukar tycka det är kul med (låga) hinderbanor och labyrinter.🙂

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Det är tyvärr inte så mycket som du kan göra, trist men ja.

Hamstrar kan faktiskt göra ganska mycket trix, trots deras osmidighet och intelligens 😉🐹