Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 5003 ggr
Lells
0

Leverfläck på pungen, farligt?

Min ena roan pojk har haft en leverfläck eller liknande på pungen nu och den verkar ha växt litet också, iaf ökat i storlek. Men den sticker inte ut eller så, endast som en missfärgning av huden i mörkt grått på höger testikel. Är det ens en leverfläck eller kan det vara något annat mysko?? Har tyvär ingen bra bild för tillfället men vill bara veta om jag behöver oroa mig eller inte. Det är väl inte cancer? :S

Daydreams
0

tycker att det låter som en abcess typ varböld men jag är inte så bra på sånt. HAde nog gått till en veterinär med det, fast tror inte det 'r brådskande.

Lells
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varböld hmm, men är det inte som en uppsvullnad då? Typ finne elr dylikt? Den här fläcken har han ju haft sedan jag skaffat honom men den har somsagt blivit större i omkrets men står inte ut på något sätt.

Fixade fram en bild men den är dålig

Beaver
0

Ser ut som en pigmentfläck (då hooded ju har sina 'pungfläckar' i ljumskarna) men jag är ingen expert!

Daydreams
0

aha, trodde den kommit nyligen och blivit större. Har han haft den hela livet så låter ju Beavers förslag väldigt trovärdigt.

Lells
1

Jag får hoppas på det :) Han verkar inte lida av just den eller ha ont så.

Han är ju somsagt väldigt ljushyad/rosahyad som roan och har märkt det på hans ögon som också går mer åt det blåa hållet som en riktig liten husky :D Men man får vara observant med dem för dem är väl extra känsliga?