Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1326 ggr
Mimus
0

Jävla zooaffärer ;)

Hörni brudar "killar med ;)" var får ni tag på hyllplanen i plast? Hittar dem tamejf*n ingenstans :P Å om man gör egna hyllplan i trä.. Vad impregnerar man dem med? Å hur har ni satt fast era?

Elma_vip
0

Har inga själv utan letar jag också, men tror att det fanns som man kunde köpa via internet.. Läste det i en tråd här.

//Diana

Allamej
0

sök på hörnhyllor. jag vet att jag skrev in exakt hur man skulle klicka och titta på grand prix

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

camilla85
0

Jag brukar annars göra egna hyllor av galler i olika storlekar tex. kylskåpsgaller. Då kan man få så stora och små som man vill och det blir mycket billigare plus att man kan göra dem i vilken färg man vill. På gallret så sätter jag fast tallriksunderlägg och sen är det klart. Galler kan man hitta billigt på byggåtervinningar eller returen.

Jag har även såna hyllplan du ville ha men jag kommer inte ihåg vilken djuraffär jag köpte de på.

LeTigre
0

#3 smart! Du inspirerade just mig att göra ett hyllplan av galler-diskstället jag skulle kasta ut (har redan gjort en stege av en del av det) Och kanon att använda tallriksunderlägg då blir det både skönt att stå på och lätt att torka av! :D

RatLover
0

Här har du en länk till en hörnhyllplan, du kanske redan har hittat en men här får du iallfall

http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/2896

camilla85
0

#4 De är jätte lätta att torka av. De sämsta med tallriksunderläggen är att om man vill ha stora hyllor så måste man lappa ihop underläggen för att täcka allt. Sen så lossnar färgen (på vissa) när man skurar dem. Men det är bara köpa nya, de är ju rätt så billiga.

De där gråa hyllplanen man köper tycker jag både har så tråkig färg plus att de är mönster på dem så de är inte lika lättstädade och så är dem så små.

RatLover
0

6# Jo det kanske dom är, jag har aldrig haft såna utan har bara sett dom på zoonen =)

Mimus
0

Hur får du fast gallrena?

RobFrazie
0

Skruvar man inte fasst dem me de där runda fästerna?

camilla85
0

#8 Om du menar hyllorna som jag gör själv så fäster jag dem med ståltråd. Detsamma gör jag med tallriksunderläggen, fäster dem med ståltråd och tejpar fast tråden under hyllplanet med silvertejp. Går hur bra som helst.

Om du menade de grå hyllorna så fäster man dem som #9 skrev.

Mimus
0

Menade dina hemgjorda.. Inte helt dum faktiskt :D

cosmonita
0

Hörnhyllor kan man be djuraffären beställa hem. Som komplement till dem brukar jag använda lock till plastbackar från IKEA. Tex Flaj eller Samla. De kostar 10:- st och sätts fast genom att göra hål med glödgad syl och trä igenom buntband. Avtorkbara men måste bytas ut ibland.

Mimus
0

Fan va du é smart :P

Inte ens tänkt p d.. Måste ju gå suveränt å sätta fast sådana som hyllor :D

Vad é buntband? "Ja é inte lika smart ;)"

Har du ngn bild?

Nilam
0

Galler är inte bra, de kan få Bumble Foot (klumpfot). Läste det på ratpower.se innan de gjorde om hela sidan.. Och någon sa det på r8forum..

LeTigre
0

#14 fast de går ju inte på gallret, de går på tallricksunderlägg så det blir ett plant vanligt underlag :)

Nilam
0

# Okej, jag skummade lite och kollade om någon nämnde något att täcka gallret men hitta inget. Ett tips att täcka dem med är vaxduk. Lätta att torka av och kostar inte så mycket på rusta;)

LeTigre
0

#16 hehe, ok, om du ser på inlägget där camilla berättar om sina gallerhyllor (#3) så skriver hon "På gallret så sätter jag fast tallriksunderlägg och sen är det klart."