Råttor iFokus

Råttor

Etiketter: annonseringråttägareråtthjälpen
Läst 121 ggr
Elin7655
0

Ensam råtta efter bortgång, tips sökes

Jag har haft två råttor nu i snart 2 års tid, Fridolf och Fritz. Men igår gick tyvärr Fritz bort och Fridolf är kvar ensam.

Jag hade märkt på Fritz att det var dags då han blivit segare med tiden gång, men Fridolf har alltid varit piggare än nånsin.
Dom kommer från samma flock och har därför varit med varandra under hela deras livstid och vet inte om Fridolf klarar av att bara ensam.

Just nu sitter han i ett hus som finns i buren och det är där han tillbringar mest tid på dagarna. Jag försöker klappa honom och även ta ut honom så mycket som jag kan.

Jag söker tips och råd om vad jag ska göra för att han ska få det så bra som möjligt. Har läst en del inlägg om att man ska försöka fixa ett annat boende åt honom men det känns bara inte helt rätt.
Skulle vara väldigt tacksam om det kom in några tips för jag känner mig helt borta.

hauntedrats
1

Jag tänker att tyvärr kan det ta tid att finna ett nytt hem till att börja med, speciellt när dom är så pass gamla att det inte är säkert att han faktiskt lever när det är dags att flytta.

Jag tänker att du kan alltid ge honom lite tid för att se om han klarar av det men om han visar tydligt att det inte går så är det ju bäst för honom att få flytta vidare eller få nya råttkompisar. Hur känner du angående att skaffa fler kompisar?

/ hauntedrats @insta

Elin7655
1

#1: Han verkar faktiskt klara sig bra på egen hand, bättre än vad jag har trott. När jag har haft dom här så har min mamma tagit hand om dom om jag har varit borta eller liknande så det har fungerat bra nu under dessa åren men med tanke på att jag ska börja universitet nästa år så känns det inte hållbart att skaffa nya tyvärr.

Men som sagt har det gått bra med honom hittills så hoppas det fortsätter på detta spåret.
Tackar så mycket för svar❣️