Råttor iFokus

Råttor

Läst 138 ggr
Awig
0

Hjälp!! (Smärta &livmoderinflamation)

Vår fina lilla Krysa verkar ha en livmoderinflamation (utifrån vad vi och den online veterinär vi haft kontakt med kommer fram till) och jag har jagat varenda veterinär jag hittar i Linköping och omkring men ingen jag fått tag på har några tider, inte ens imorgon och jag börjar känna mig smått panikslagen. Finns det NÅGOT jag kan göra för henne?

Pilspets
0

Åka till annan veterinär?

Awig
0

#1: Tack för svar ❤️
Jag har sökt och haft kontakt med många olika både i vår stad och kringliggande orter men de jag fått svar från har inte haft några tider öht hur mycket jag än framför hur Krysa mår 😭 Jag söker fortfarande.
Det jag undrar är om det finns något jag inte lyckats komma på än som kan hjälpa henne härda ut. Hon har kunnat dricka lite vatten och äta lite majs…

Pilspets
0

Lycka till!❤

Awig
0

#3: Tack ❤️ jag hoppas verkligen att jag hittar en tid till henne så snart som möjligt.

Fridborg
0

Det är verkligen illa med veterinärer nu, det råder brist på dem i hela landet och ännu mer brist på råttkunniga. Jag som ändå har "lyxen" att bo i Sthlm med en himla massa att välja på har till och med svårt att hitta en.

Om inte du eller någon du känner har Metacam hemma är det inte mycket mer du kan göra än att ringa runt och fråga om avbokningar.
Metacamen bör en veterinär hjälpa dig med doseringen. Det kanske en onlineveterinär kan göra.

Awig
1

#5: Jag saknade inblick i hur stor brist det är så det känns så hemskt att möta det nu i krisen vi har 😭 Jag har dock till sist hittat en som kan råttor och ställer upp på att ta emot Krysa utanför egentlig arbetstid trots att han egentligen redan är över vad han känner att han ska jobba övertid. Wow vilken jäkla eldsjäl tänkte jag efter samtalet! Hoppas hon klarar sig för hon är i mycket dåligt skick nu…

Till saken hör också att husse till dem är min son som är djupt deprimerad autistisk (och add) hemmakämpare och våra råttor är så fruktansvärt viktiga för honom. Det har varit så hemskt att det var så svårt att få hjälp till henne och se henne lida såhär