Olycka med min lilla pojke.
Jag hämtade två underbara spralliga pojkar förra veckan, runt 2 månader gamla. Så extremt nyfikna, modiga och busiga.
Började ta ut dom för o leka någon timme varje dag efter de blivit vana med buren, vilket de tyckte va underbart kul, men igår hände min värsta mardröm.
Jag sitter på golvet inne i deras ”lekrum”, jag behövda luta mig fram så ja ställde mig på knä och när ja skulle sätta mig igen hörde ja ett pip och mitt hjärta stanna. Jag satt mig inte helt utan satt mig upp så fort ja hörde de igen.
Tog in dem till buren med redig ångest, han verkade inte annorlunda, han åt sin kvällsmat och somna..
Jag märkte att han låg o sov mycket mer än han gjorde förr, lekte inte med sin bror nå mer. De va då jag blev orolig, jag valde att plocka upp honom och ställe han inne i lekrummet för att kunna se hur han gick (om han halta). Inget verkade fel men han sprang o gömde sig och vägrade komma ut, han ville liksom när ja lockade honom men han våga liksom inte. De tog mig två timmar att få tillbaka han i buren igen, så fort han kom tillbaka i buren blev han gladare och sprang runt med sin bror o ville klättra på mig etc, han lekte hela natten inatt.
Idag har han bara sovit hela dagen, han går upp för o bajsa o dricka vatten, han är inte intresserad av godis eller något han vill bara sova.
Jag är så orolig om ja skrämde han när ja råkade luta mig på han, eller om han gjort illa sig. De är min första gång ja haft råttor.
Har ni några tankar? Ja vet att de va skitklumpigt gjort, har absolut lärt mig att hålla mer koll vart dem är runt mig så de inte händer igen.
Du bör självklart ta honom till veterinär för genomgång om det finns risk att han gjort sig illa och han beter sig annorlunda än tidigare. Den skyldigheten har vi mot våra husdjur. På den här typen av sajter riskerar du att få hur galna råd som helst. Veterinärmedicinska frågor ska besvaras av veterinär.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#1: tack för svar, tar in han på direkten