Sterling <3 Linn
Denna vecka sätts mina Sterling och Linn ihop som båda bor hemma hos mig.
Sterling:
Han är otroligt flocksmart, mellanrang och snäll mot både bebisar och vuxna i intro.
Han sitter och mysknastrar under intron. Förutom hans flocksmarthet som går i släkten så har han hållit sig frisk under hela sitt liv. Typisk lugn gubbe.
Linn:
Också hon är flocksmart och tycker inte om att tjafsa med andra råttor. Hon är galet förtjust i att leka med händer och klättra runt på människor mer än att ligga och gosa med oss tvåfotingar. Hon har hållit sig frisk hela sitt liv även hon.
Förväntningar på kullen:
Flocksmarta, friska och sociala individer.
Färger kommer bli mest black, men kan möjligen dyka upp russian blue också.
Teckningar kommer för det mesta bli magteckningar, men Sterlings bror har lämnat efter sig tecknade ungar, så det kan förhoppningsvis även det dyka upp. Sterling är self, så det kan i teorin dyka upp det med, men förmodligen inte.
Alla kommer bli dumbobärare och ej dumbo om inte Sterling ruvar på en hemlighet. Ungarna kommer givetvis ha stamtavla och reggas i Ratalog.
Jag finns i Stockholm, Bromma och intresse kan visas när jag är säker på att hon är dräktig.
Jag har en olidligt dåligt uppdaterad sida på Facebook: Fridborgs ratlings. Där kommer jag svara snabbast på intresseanmälningar via meddelanden.
Så fina. Hoppas vi får se bilder på kullen så småningom. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#1: Jamen självklart ^^
Kul. Hoppas det tar sig. Och ja bebis bilder är alltid kul att kolla på 😁
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Nu kommer det bebisar om några dagar!
Eftersom Sterling blir 2 år nu i augusti var jag inte säker om det skulle gå men jag kunde med säkerhet säga så sent som igår att hon är dräktig!
En mage har nu äntligen dykt upp och viktuppgång på nästan 10 gram per dag.
Hon låg i princip på samma vikt i nästan 2 veckor, så jag trodde först inte det tagit ^^
Idag har det landat bebisar! Ska räkna och ta bild lite senare ^^
Ska bli kul att följa dem. 😍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Pluttingar!
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Så fel jag hade! Jag ska inte vara så snabb att säga saker :P
Idag ser jag att det är inte mindre än 4 st med teckningar och bläs!
#11: De ser inte mycket ut för världen nu, men om ett par veckor kommer de att vara helt oemotståndligt söta. 😍
För söta 😍
Oj vad de har växt. 😍
#17 😍🤩