Råttor sökes norr
Hej!
Jag är helt ny inom råttor (har haft andra gnagare) och har blivit helt frälst. Dock har jag upptäckt ett stort problem vilket är att det inte finns några uppfödare/säljare av råttor i Västerbotten och Norrbotten. Ni får jättegärna bomba mig med namn och kontaktuppgifter ifall ni vet någon som är på väg att sälja eller så. Dock vill jag helst ha råttbebisar och inte supergamla men gärna handtama.
Tack på förhand!
/Lotta
Många kan skicka med transporthjälp.
Jag själv bor i Skåne & mina kommer komma från Västerås & Örebro nu i februari/mars-någon gång.
/ hauntedrats @insta
#1: tack, jag har kollat men det är få som vill/kan köra 100 mil…
#2: Inte uppfödaren utan det finns transporthjälp. FB har minst 10 olika grupper där man kan be om transporthjälp. Jag har fått in råttor från Danmark exempelvis.
/ hauntedrats @insta
Nu senast löste vi ett gäng med transporthjälp från spanien och närmare håll. Men fastnade i Danmark så min kompis körde mig dit från Västerås för att hämta i December.
Lite överkurs kanske för ej uppfödare. Men det brukar alltid gå att lösa transporthjälp en bit. Ibland även hela vägen.
Djurtransport.ifokus.se finns, men annars är det tyvärr mer aktivt på fb. Där finns det en som brukar pendla sthockholm-umeå tror jag det var. Fler med lastbil brukar skriva in på djurtransport i Facebook om att hjälpa ta med djur.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Tack snälla för alla svar, har förhoppningsvis lyckats fixa!:D
#5: Löste det sig?
/ hauntedrats @insta