Ni som har råttor :)
Hej!
Jag är ganska intresserad av råttor och funderar på att skaffa, undrar hur ni som har råttor kan beskriva hur dom är i sättet, helt enkelt hur dom är som sällskapsdjur :)
Mvh Sara!
Jag tycker de är lite som små hundar (om jag får göra den jämförelsen.) De är väldigt sociala, väldigt sällskapliga, busiga (kan tumla runt med varandra som kattungar), snälla, trevliga… Kräver en del då de behövar aktiveras då de är intelligenta djur.
Jag håller med dreamiz. Som små hundar är de! Fast samtidigt lite som katter - de har bra mycket egen vilja!
Kräver mycket hjärngympa!

Mvh Stephanie 

Jag håller mest med stephanie, de är som allt det bästa med katter - självständigheten och myset och "spinnet"(knastret) och intelligensen OCH det bästa med hundar - nyfikenheten, glädjen, villigheten att lära sig och så är de trogna dig som älskar dem och ger dem mat..
De är det bästa av två världar, men eftersom jag är en "kattmänniska" ser jag nog mer katt än hund i dem ;)
Råttor är kärlek i koncentrat…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#4 Väldigt fint sagt! :)

håller me alla ovanstående. en annan rolig grej md råttor är ju att de är så otroligt smarta och att man kan göra dem rumsresa osv. mina råttor har jag lärt att inte kissa på mig när man är ute med dem. ha dem på axeln om det inte är kallt. blir de nödiga så brukar de oftast röra sig mer än vanligt och då sätter man bara ner dem på en gräsmatta eller liknande. inkallning och sånt går ju att lära dem med så de är det bästa av både hund och katt som ovanstående skrev. men de kräver Mycket tid ! tänk på det.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus