Ängligen tillökning.
Välkommen hem till efterlängtad nytt blod, lite nya linjer. Hade bokat 10 råttor som skulle hämtas för två år sedan. Ca en vecka innan hämtning stängde dom gränsen pga corona.
Blivit större behov med nya linjer efter svårare att resa. Blivit mycket av samma släkt här runt. Men det blev en stressig soppa. Personen som skulle ta hem åt oss 8? hade nått strul med sina papper som jag förstor det. Kom inte förbi tullen i Danmark.Jag fick tag på Alenyas rattery som kastade sig hämta dom i köpenhamn så de inte avlivades när tranportören ville åka hem.
Efter nästan två stressiga kaos veckor att lösa allt. Ett av hemmen fick ett ex att köra hem till Alenya. De fick med sig 16 av dom bokade råttorna så alla på det området fick hem sina tack vare av att de kunde åka.
Jag mutade en snäll kompis. Hon tog ledigt från jobbet, fick semester beviljat. Sedan blev vikarien sjuk igen och de tvingade henne ta åter passet. Men trots jobbat 11 timmar vaken natt. Så körde hon med ett par extra pauser.
Kom till skåne där snälla annan snäll vänn hoppade med och körde över gränsen så fia fick vila lite. Samt erbjöd sovplats. Tur nog hade jag hunnit få imp tillstånd beviljat att ta mer än 5 per person. Så vi fick med de 31 kvar. Fia var vaken i över ett dygn, körde 7-8 timmar innan sömn. Förstår inte hur hon klarade va vaken i över ett dygn och på det köra en bil så många mil.
Jag var för hög och uppe i varv på energidryck. Så samma här. Jag sov själv bara en timme i bilen på vägen hem. Så inge sömn här heller från det att man klev upp torsdag vid 9.30. Tills man kom hem fredag och fixat klart för råttorna. Sängs vid 20. Upp igen vid midnatt att ta hand om resten av djuren innan ordentlig sömn.
Två veckor med kaos, stress som vi till slut lyckades lösa tillsammans.
Var även mer på det som inte var tipp topp. Pappa hamnade på akuten för hjärtinfarkt igen, men fick komma hem. För att ha blivit smittad på sjukshuset och åkte in akut kort efter där de säger han troligen inte överlever natten. Men även där har det lugnat sig. Han har kämpat igenom och får troligen fira julen hemma.
Så hej då för mycket pengar och välkommen hem till spanjorer, tyskar och en nederländare 😍. Låt oss hoppas på en lugn jul nu. För mig blir det natt jobb 21-27de. Rätt skönt kan man inte ställa till med för mycket dumheter 😎
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
- Redigerat 2021-12-19 00:02 av zickan
Välkomna till Sverige säger vi väl då!
/ hauntedrats @insta
Åh vilken soppa det kan bli vid import, speciellt i dessa tider! Vad skönt att du har så fint folk omkring dig, som ställer upp trots omständigheter och hjälpte råttorna hem i säkert förvar.
Välkomna till Sverige, minst sagt!
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Ja vilket jäkla magknip allting var! Detta gör man inte om på ett tag :P