Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 286 ggr
Emouse
3

Välkommen hem grabbar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åkte och hämtade hem tre småglin från Zickan idag, tomrummet efter förra råttorna känns varmt uppfyllt!

Zickan's Bloodroot (marten rex), Rhododendron (blue point siames) och Wolfsbane (mink marten dumbo).
De alla tre kutar omkring i nya lyan, leker med leksakerna och utforskar varenda vrå.
Välkomna hem grabbar❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

zickan
0

Var på tiden! 🥳.

Kan inte ha ett hem utan råttor. De är ju bara för tomt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Emouse
0

#1: Så sant som det är sagt!

Blivit mycket bus och pussar idag! Uppskattar deras mentalitet väldigt mycket hittills, framåt och sociala❤️

Emouse
0

Imorse när jag vaknade så var det skumt att bara två kom fram när jag bytte vatten. Dumbokillen satt under buren och var lite upprörd över att han rymt, det var läskigt att rymma sa han.. Undrar vart han kom ut någonstans, min enda gissning är taket där gallret är lite glesare? Ni som har RS 95, finns det några fler ställen som kan ha varit boven?

zickan
0

#3: hahaha.. vilken luring. Inte hört om någon som lyckats från tak på rs. Ende är att mina honor tuggade sönder bottenlådan och jag hade satt det breda gallret som skall vara i mitten av buren. till botten. det gallret är så brett så de lätt tar sig igenom.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Emouse
0

#4: Ja verkligen, haha. Han såg så himla ledsen ut där under, frös till när jag grävde fram honom men sedan var det samma glada lilla buse igen direkt. Kan inte ha varit ute så länge och verkade ha stannat vid buren.
Botten är hel, dörrarna var helt slutna och kan inte hitta något sidogaller som är bänt (inte sett något när jag målade om den heller). Jag har inga fler idéer än taket men det känns ju något orimligt måste jag säga😂

Emouse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog honom på bar gärning igår när jag var på jobbet, plockade ner övervakningskameran med rörelsedetektor och ställde på golvet när jag gick hemifrån.. Fick en notis rätt snabbt, han klämde sig med lätthet igenom takgallret😅 Mycket mindre ångerfull igår än första gången haha. Tur att jag har snäll hund som inte gör en fluga förnär.
Men råttan var väldigt väldresserad, klättrade in i buren på egen hand innan jag kom hem😂

Emouse
0

Killarna har fått smeknamn som rullar lättare i munnen till vardags också. Bloodroot aka "Bror", Rhododendron aka "Roland", Wolfsbane aka "Arne".