Var köper ni bur?
Hej! Letar med ljus och lykta efter en råttbur där enda kravet är att den ska ha stora DÖRRAR och inte kosta 4000, storlek spelar ingen roll så länge det är en normalstor bur, men det känns helt omöjligt att hitta någonting.
Har till och med försökt köpa utomlands men finns inte ens sidor som fraktar hit.
Hur har ni gjort för att hitta era fina burar?
Många köper Savic Royal Suite från zooplus.
Jag själv gillade inte den buren och designade egna burar som jag lät Flexipet bygga.
Flexipetburarna blev det närmsta jag kommit till de bästa råttburarna för mina behov, dock saknade de några saker och blev tyvärr ohygieniska, så jag rekommenderar nog kanske mest att man bygger om en garderob eller bokhylla och har en halvöppen bur (eller annan möbel som någon ska typ slänga…). Det har varit de mest trivsamma burarna för mig, när jag hade lagom många råttor i a f.
#1: Tack för alla tips! Vad kostade för dig att få en specialbyggd? :)
Är ju lagom begåvad när det gäller att bygga saker själv hahah :(
#1 Det är ju nästan 10 år sedan och jag betalade väl 5,5 tusen kronor per bur typ från flexipet.
Garderob eller annan möbel som du bygger om kostar typ gratis om du är smart…
Man kan också ta en vanlig parakitbur eller något bur man gillar och klippa upp gallret och sätta en egen dörr som har den storlek man önskar. Det är lite trixigt förstås och man behöver slipa och behandla vassa kanter. (Man kan sätta dit en ram av trä eller dyl för att skydda och på ramen fästa dörr)
Det finns sååå många möjligheter…
Kolla på blocket om du inte redan har gjort det :)
#4: Har hittat bur på blocket nu, dock för 3700kr, jisses, men det får det va värt. Väldigt konstigt att utbudet är så otroligt dåligt tycker jag.
Vad blev det för bur?☺️
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤