Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 726 ggr
trixi120
0

HJälp akut sjuk råtta

Min råtta Oscar är dålig just nu.Kom hem tog ut honom i soffan och gick ute i köket en stund.Kommer tillbaka och tittar på honom och ser att han ligger på sedan,saliven rinner,blöt runt hela munnen och håller på attt hulka,drar huvudet och öronen bakåt,nåt i halsen eller svårt med andningen???Just nu har det lugnat ner sig och han sover.

Han har haft så här 2 gånger tidigare men hade just då ätit en bananchips och trott attt han har satt i halsen.Har nån varit med om detta förrut.Kan inte ta honom vetrenären.Bagarmossen i helgen med besök och röntgen kostar 3-4000.- Har inte ens så mycket pengar

Mymlan
0

Och på måndag kan det vara försent dvs han kan då vara död.

Hade du tänkt på veterinär tidigare så hade du kunnat kolla med Roslagstulls djurklinik de har öppet en stund på lördagar.

Du har Albano oxå..

Låna pengar ta råttan till veterinär..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Grodan
0

lugnat ner sig och sover… hm… alltså var det ett epilepsianfall tror du? Fundersam

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Allamej
0

det låter klart som ett epileptiskt anfall… fy så hemskt. Till Veterinären med Honom!

Man kan aldrig välja när ett djur blir sjukt, bara se till att det får vård när det behöver

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

trixi120
0

Deta hände strax efter 16.00 ,de har stängt då.Kommer inte fram till bagarmossen.

Förrut har jag ringt då vid samma tid hade han ätit bananchips och de trodde att han också hade satt sig i halsen och rådde oss att försöka ge vatten och gurka.

Men den här gången har han inte ätit något.

Kan det vara elipsianfall??

Nu har han piggnat på lie och tvättat sigGlad

trixi120
0

Kan man ge medicin mot det?

Mymlan
0

#4 visst kan det vara det men tycker en veterinär ska ställa den diagnosen.

Vi ringde veterinären då pudeln fick livmoderinflamation en lördag, bagis skulle ha 19 tusen bara operation 14 tusen. Vi åkte till Roslagstull, fick antibiotika 900:- sedan på måndagen tog vi våran veterinär jag åker  till i Märsta för operera bort livmodern 7000:-

Hon gick bort i Aug här i år 13½ år.. Fick ca 1½ år med henne..

trixi120
0

Ska kontakta veterinär på måndag och se vad som kan göras.

Tråkigt om din hundGråter

Jag hade en schäfer,Lorry hon hann precis fylla 13 innan hon dog.Under sin tid opererades hon 3 gånger för tumörer.När hon var 11 år fick hon också livmodersinflammation,men hon var pigg och alert och operationen gick bra men sista året blev hon förlamad,benskörhet.

Nackdelen med djur är när de lämnar oss.Jag var helt förstörd och grät i månader innan jag kom över sorgen.Nu har jag skaffat smådjur som lever kort….

Mymlan
0

#7 Min schäfer dog Aug -05 11 år gammal, vi han ej till veterinären, hon dog på vägen in i magomvridning, det vidrigaste en hund kan dö i. Hade nog f*n lika ont som hon hade..

Alltid tråkigt då djur dör man hoppas in i det sista på ett mirakel även om man vet det kommer ej. Nu har jag bara en hund, 4 år och det räcker så bra med en hund sedan vill hon ej dela matte med ngn annan hund.

Obs vart OT prat här..

trixi120
0

Nu har han ätit lite gurka & tuggar i sig nu en klyftpotatisGlad

zickan
0

åk in till vet och kolla även om han verkar ok nu. kan ju hända igen! bor du runt sthlm så har ahlbergs vetrinär praktik oftast drop in. ligger på söder. de är lite billigare. även riktigt bra. varit inne med hund, gp och råtta. går gärna dit igen

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ninja
0

Hur har det gått?

trixi120
0

Pratade med alhlbergs praktik i förra veckan.Han sa att det var troligen elipsi han har.Man få hoppas på att det kommer bara någon enstaka gång och kort anfall.Ifall han får intensiva anfall så finns det bara en sak att göra:(.Tyvärr går det inte att medicinera små djur…