transport låda =D
oj 150 kr lät väldigt dyrt :S
Jag tror min sån kostade runt 98 kr… var tvungen att köpa en när Milou hade somnat i handen.. :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Den ser inte ut att hålla värmen så bra..den är ju så hålig från alla håll.
fick med så man kan sätta gör på insidan och täcka nägra av hålen 

Den ser liten ut, kan man ha två råttor i den?
Men annars ser den väldigt fin ut =)

Den är rätt stor som #0 har köpt, inte liten alls.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Men när man ska åka bort kan man ha en kattransportlåda som dom är i när man åker i bilen/bussen/tåget? Hur länge kan dom vara där i då? och sen när man kommer fram får dom en typ.. lite större hamsterbur att var i? Tacksam för svar! :D
Snygg transportbur! :D

men katttransporter har oftast jätte stora uhm.. hål i nätet som råttan kan ta sig ur.
men vadå, ska dom inte få komma tillbaka i sin vanliga bur när du kommit fram? :S *virrig*

Nämen om man har en stor bur och mkt packning.. Tror ni inte att dom kan leva i en lite större hamsterbur/mindre råttbur in ca 1-2 veckor..?
ska ha den när ma åker hem på helgerna =) till mor o far och så vidare, så de klara sig några dagar får ju ta ut dem varje dag och så
om man ska vara borta längre äb s är det nog lättare att fixa råttvakt 

#11 jag skulle inte haft dem i den buren mer än om jag skulle på utställning. Visserligen har jag inte någon råtta utan möss, men inte ens mina möss skulle få bo typ 2-3 dagar i en sådan även om jag plockar upp dem flera ggr/dag. Ha hellre en katt-transportbur till dem om du måste ha dem i en transportbur under dessa dagar.
Kan inte dina föräldrar ha en liten gallerbur hemma hos sig som står tom när du & dina råttor inte är där?
#10: Det finns ihopfällbara burar. Jag har köt en sån. När jag åker iväg över en helg bara t.ex. har jag en hamsterbur som de får vara i.
#12: Jag åker hem till mina föräldrar på helgerna… Och då har jag en stor bur där hemma också. Varje helg blir jobbigt för råttor att vara i ett så litet utrymme.

tycker inte de verkar sunt å flytta på råttorna varje helj ens om de har stor bur….
#13 menar du sånna där hundburar i galler då eller? eller finns de fler varianter?
#15: Nej, helt vanliga burar. Fågelburar som går att fälla ihop till ett platt paket.
ja en sån bur hade jag till mina fåglar, hur smidigt som helst.
och Daniel85, har du en bur hemma hos dina föräldrar eller ska du ha råttorna i transportburen när dom är där? det tycker jag är lite i minsta laget för dom även om dom får vara ute mycket, dom måste ju ha plats att kissa och bajsa och sen äta, det vill dom oftast göra i lugn och ro i buren och det blir kanske lite svårt i en sån liten :S

316 vart har du köpt den då? :)
#18: Jag annonserade efter en ihopfällbar bur på blocket, zoonen och eniro så den köpte jag begagnad :)

okej! Tack