Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 504 ggr
[daniel85]
0

transport låda =D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

köpte en jätte bra transport låda för bara 150:- idag, mycket plats och bra att behålla värmen i lådan Glad

Lollo86
0

oj 150 kr lät väldigt dyrt :S

Allamej
0

Jag tror min sån kostade runt 98 kr… var tvungen att köpa en när Milou hade somnat i handen.. :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

camilla85
0

Den ser inte ut att hålla värmen så bra..den är ju så hålig från alla håll.

[daniel85]
0

fick med så man kan sätta gör på insidan och täcka nägra av hålen Glad

zalda
0

Den ser liten ut, kan man ha två råttor i den?

Men annars ser den väldigt fin ut =)

gogogo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja det låt gansa durt,

på bilden är  min transportbur (har sattit fast den i min bur så att buren ska bli större) och den köpte jag på loppis för 10 kronor.. hihi

Allamej
0

Den är rätt stor som #0 har köpt, inte liten alls.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Bim
0

Men när man ska åka bort kan man ha en kattransportlåda som dom är i när man åker i bilen/bussen/tåget? Hur länge kan dom vara där i då? och sen när man kommer fram får dom en typ.. lite större hamsterbur att var i? Tacksam för svar! :D 
Snygg transportbur! :D

gogogo
0

men  katttransporter  har oftast jätte stora uhm.. hål i nätet som råttan kan ta sig ur.

men vadå, ska dom inte få komma tillbaka i sin vanliga bur när du kommit fram? :S *virrig*

Bim
0

Nämen om man har en stor bur och mkt packning.. Tror ni inte att dom kan leva i en lite större hamsterbur/mindre råttbur in ca 1-2 veckor..?

[daniel85]
0

ska ha den när ma åker hem på helgerna =) till mor o far och så vidare, så de klara sig några dagar får ju ta ut dem varje dag och så Skrattande  om man ska vara borta längre äb s är det nog lättare att fixa råttvakt Glad

Muszimba
0

#11 jag skulle inte haft dem i den buren mer än om jag skulle på utställning. Visserligen har jag inte någon råtta utan möss, men inte ens mina möss skulle få bo typ 2-3 dagar i en sådan även om jag plockar upp dem flera ggr/dag. Ha hellre en katt-transportbur till dem om du måste ha dem i en transportbur under dessa dagar.

Kan inte dina föräldrar ha en liten gallerbur hemma hos sig som står tom när du & dina råttor inte är där?

KickanW
0

#10: Det finns ihopfällbara burar. Jag har köt en sån. När jag åker iväg över en helg bara t.ex. har jag en hamsterbur som de får vara i.

#12: Jag åker hem till mina föräldrar på helgerna… Och då har jag en stor bur där hemma också. Varje helg blir jobbigt för råttor att vara i ett så litet utrymme.

TienMu
0

tycker inte de verkar sunt å flytta på råttorna varje helj ens om de har stor bur….

Ladyinred
0

#13 menar du sånna där hundburar i galler då eller? eller finns de fler varianter?

KickanW
0

#15: Nej, helt vanliga burar. Fågelburar som går att fälla ihop till ett platt paket.

Bullerbytjejen
0

ja en sån bur hade jag till mina fåglar, hur smidigt som helst.

och Daniel85, har du en bur hemma hos dina föräldrar eller ska du ha råttorna i transportburen när dom är där? det tycker jag är lite i minsta laget för dom även om dom får vara ute mycket, dom måste ju ha plats att kissa och bajsa och sen äta, det vill dom oftast göra i lugn och ro i buren och det blir kanske lite svårt i en sån liten :S

Bim
0

316 vart har du köpt den då? :)

KickanW
0

#18: Jag annonserade efter en ihopfällbar bur på blocket, zoonen och eniro så den köpte jag begagnad :)

Bim
0

okej! Tack