Två råtthanar söker kompis/ar
Hej,
Jag och mina två killar, Frank(svart) och Agamemnon(nästan naken), söker en eller två små kompisar!
Vi bor i Uppsala och de är 6 månader gamla, nyfikna och supersnälla! Ingen av dem bits nånsin och jag tror verkligen att de skulle släppa in en till hane eller två i sitt hem!
Jag ska skaffa en till bur så att jag kunde ha den nya råttan/råttorna separerade tills jag är 100 på att det inte uppstår konflikt när de är ensamma i buren.
Anledningen till att jag skriver här istället för att försöka hitta en uppfödare är att jag vet att det finns råttor därute som behöver ett hem och inte kan vara kvar hos sina nuvarande ägare. De jag har kommer från smådjurschansen.
OBS: Två hundar finns i hemmet men är aldrig ensamma med råttorna. (den dansk-svenska gårdshunden är aldrig lös i samma rum)
Hoppas att alla vill och kan behålla sina råttor! Men om inte så finns vi här!
- Redigerat 2021-03-27 20:36 av monockla
Finns två kullar i Västerås där det är många som ännu söker sina hem. Hemmet fick en oplanerad kull och önskade hjälp med de små. Tog hit två honor med en kull varav andra honan också fick smått efter knappt två veckor. Resultatet blev 26 agouti bebisar där första kullen blir 6 veckor 5april och söker då sina flockar.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Kan rekommendera att du gör en annons på "Råtthjälpens annonsplats" på facebook, större chans att fler personer ser det då. Fint att du vill välkommna hem råttor i behov av nytt hem! Tycker om ditt resonemang då du ju har alldeles rätt att det är många råttor som tyvärr behöver omplaceras och letar nya hem :(
https://ratopedia.com/search?q=Tr%C3%A5kl%C3%A5demetoden+
Rekommenderar artikeln ovan vid introducering! Den absolut säkraste metoden! Lycka till :)