En råtta till?
Hej jag funderar på att skaffa två råttor, men om man vill ha en till hur sätter man ihop dom? Är det svårt?
Skriv jättegärna lite tips också som råttägare, kan grunderna.
Jag har själv bara två råttor och funderar på att skaffa en liten kompis till dem så jag följer gärna tråden här!
Jag har preppat genom att uppfostra mina råttor så att de inte bits, är trevliga mot andra djur och människor och hoppas att det ska funka med en till eller två så småningom. Jag har kollat runt efter råttor för omplacering så att det kan finnas ett ställe för den omplacerade råttan att återvända till om det skulle vara så att det inte skulle fungera.
Hoppas det hjälpte lite och att nån annan också svarar med något smart tips!
Att introducera nya råttor till varandra brukar ofta gå bra, bara man gör rätt och inte stressar. Här kan du läsa om den bästa introduceringsmetoden: https://ratopedia.com/search?q=Tr%C3%A5kl%C3%A5demetoden+
Jag rekommenderar att även läsa andra artiklar på Ratopedia. En seriös sida med mycket bra info som alla råttägare bör ta till sig. En annan rekommendation är att gå med i Facebookgruppen "Råttorna" där finns en massa kunniga människor och du kommer få många bra tips och räd snabbare och fler än här på RiF.