konstiga råttor??
har ni råttor som är konstiga eller ganske roliga… mina råttor gillar att sova i deras toalett, när jag fick min andra hanråtta som sällskap till min andra.
totte den nya fick syn på toaletten, som det är kattsand i, han satte sig och åt det, jag bara skrattade. fattade inte först att det var kalket som finns i kattsanden som han ville åt
// Stephanie och hårbollarna 
det är nog inte så himla nyttigt å äta sand o grus, som du nämner, det tyder på mineralbrist… kanske en mineralsten o lite färsk säd skulle göra susen?
mina sover gärna i matskålar hur små de än är. ser extremt obekvämt ut
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#1, "lite färsk säd".. asg xD nääh, ursäkta! :P
dålig humor såhär sent på natten.

Ett par av mina råttflickor vill gärna öppna min mun och sticka in huvudet….rätt roligt men inte så skönt 
#3 hihi
mina har sin favorit ätplats i bajslådan… behöver jag säga mer?

#4 Hahahahaha! Jag kan ju föreställa mej hur det ser ut.. xD Men vad ska man ha för miniralsten? Och ska man ha såndär.. vad hetre det.. vitamingrejimoj i vattenflaskan? sånt som man sprutar in.. an kan ha det till marsvin typ 7 droppar eller nåt..

Vår ena, Skorpan, både äter och sover på deras toalett!!

//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
hihi
// Stephanie och hårbollarna 

haha min ena råtta brukar stoppa upp sitt huve i min näsa.. ^^
måste bara påpeka att kattsant inte är bra för råttornas svansar och tassar..
#7 de där c-vitaminet som man blandar i vattnet behöver du inte bry dej om. Det är flyktigt och försvinner i kontakt med solljus så de e inte nån större stund du lyckas ha det i vattnet. Ge paprika eller nåt i stället, de innehåller massor med c-vitaminer.

Okej! :D Då vat jag! :)

Mina råttor gör inget i kiss lådan.De gör allt i sina hängmattor där de sover.Blä!Får bada dem ibland

Den knasigaste råtta jag haft hette Polly (hon är dessvärre inte i livet längre). Hon hade alla möjliga konstigheter för sig. Bland annat brukade hon otaliga gånger hoppa rätt in i en spegeldörrsgarderob när hon egentligen siktade mot buren som stod en meter därifrån (kanske därför hon var som hon var). Men det allra roligaste hon gjorde (och jag förstår inte alls vad hon hade för sig) var iallafall att få små ryck i buren och helt plötsligt börja snurra runt runt runt för att sedan bita tag i sin svanstipp, snurra ett par varv till och sedan bära med sig sitt byte in i huset, det såg jätteroligt ut (:
min råttpojke älskade att sova i toaletten, han gjorde allt där:) det var hans egna revir han blev grinig om man skulle städa