Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 478 ggr
Babbett
0

The never ending story!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag har den lilla agoutitösen (som kom hit från en ormmatsuppfödare för 2½ vecka sedan) fått 9 små bebisar, 6 honor (2 mörkögda och 4 rödögda) och 3 hanar (2 mörkögda och 1 rödögd).

Intresserade kan höra av sig via pm.

LeTigre
0

putt

Babbett
0

*puttar igen*

Skrattande

TienMu
0

snart gett upp mitt letande å går till en zoo affär…en hona dåGenerad….Morticia vill ha sällskap fortfarande….

Babbett
0

#3 Nu hänger jag inte med riktigt.

TienMu
0

oj…såg att ja skrev lite osamanhängande där :) menar bara att ja letar efter en hona då ja har en ung tös som sitter ensam nu,å de verkar ju vara hopplöst å få tag på en hona som inte är jättegammal å finns relativt nära uppsala….så kort å gott: är intresserad av en hona allefall…..hur gamla e bebbarna nu? Mamman va väldigt vacker måste ja ju säga Glad

Bullerbytjejen
0

TienMu, dom e en dag gamla, står ju i annonsen Räcka ut tungan

Bullerbytjejen
0

oj babbettvilken soppa, du får massa råttbebbar på halsen..Men dom andra är redan tingade allihopa va? dom som tine fick? Det va ju skönt iaf :) Du får nog dom här tingade också skulle jag tro. Skulle va intressant att veta vem papppan var, men det är väl en omöjlighet, tror inte ormkillen(eller va det va) har någon större koll på det där..Han borde ju vara rödögd iaf? det e väl säkert samma som e pappa som e pappa till Tines ungar.

Hur e den här mamman då? Eller vänta? hade du inte omplacerat den här honan? eller har hon inte hämtats än?

TienMu
0

ooo…små pluttisar….naw…va gulligt….ja då e dom ju inte fööör gamla allefall *le*

Bullerbytjejen
0

TienMu, du kanske ska nappa på dom här då, va ju 6 stycken honor i kullen :) Så får du ju vara med från början och se hur dom ser ut och hur dom växer och så :) och kanske hinna välja bebis först :-P

Babbett
0

#5 Skicka gärna ett pm där du berättar lite om dig själv och din råtthållning Skrattande

#7 Ja, det blev lite annorlunda än planerat…fast jag får försöka göra det bästa ut av situationen. Jag hoppas på bra hem till alla små… Vem som är pappan har jag ingen aning om men som du skriver så är en rödögd rätt aktuellt.

Och ja, Tines ungar är alla tingade sedan ett tag tillbaka och 2 av Arlas (ja, hon heter så Räcka ut tungan) döttrar (dom 2 mörkögda) är redan tingade…tillsammans med morsan!

Jag kommer att uppdatera med kort senare…

Babbett
0

*putt*

LeTigre
0

Vi vill se bilder! Om hon tillåter det vill säga. Hur är Arla (aka mjölkkossan?) i tempreramentet, tar hon bra hand om bebisarna? Hade hon något bekymmer med öronen, svamp eller liknande, eller blandar jag ihop henne med någon annan?

Oj blev visst tjugo frågor här.. :D

[Devo]
0

Det var jag som tog över henne, men då jag kände ungar i magen på henne så fick hon åka hem igen.

Hon har haft svamp på öronen men det har jag fått bort.

Babbett
0

Här kommer en nytagen bild på Arlas bebisar, nå är de snart 2½ dygn. De två mörka killarna är husky, de två mörka honorna är eubk. De rödögda kan jag inte se varken färg eller teckning på än…

Babbett
0

*putt*

angeliicaa
0

Förlåt men nu fattar inte jag. Är alla tingade ? Generad

Bullerbytjejen
0

nej det e av den andra kullen den andra fostermamman fick som alla blev tingade :) här finns det ungar kvar..i arlas kull :)

angeliicaa
0

Men vem har den kullen ? Generad Jag är lite intresserad av en till hona.. Glad

Ninja
0

Honan boddoe hos en bekant till Babbett, men flyttade tillbaka när det upptäcktes att hon var dräktig. Så det är Babbett som har kullen.

angeliicaa
0

Okej. Då vet ja. Glad

Babbett
0

Ha ha, vilken röra…inte lätt att hänga med  Cool

Det finns fortfarande 3 hanar kvar att tinga, ev. ett par honor…fast det är många som hör av sig och vill ha honorna, jag måste bara bestämma mig för vilka som ska få äran att hämta hem de små töserna Flört

Babbett
0

Jag har fått en avbokning så det finns lite mera att välja på….hör av er vid intresse!!

Babbett
0

*putt, putt*

Babbett
0

*putt*

Babbett
0

Nya bilder på bebisarna, även en av de ljusa blir roan..

Babbett
0

En till bild…

Babbett
0

Idag är Arlas bebbar 1 vecka, vikten ligger på 15-18 gram.

En bild på de rödögda:

Babbett
0

De 4 mörkögda bebbara:

Nicciz
0

*Woow* Vilka rena fina och välomhändertagna bebbar!!! Kommer bli riktigt snygga oxå tycker jag det ser ut som!!!