Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 318 ggr
Marrefarre
0

Dricker enormt lite + mat

i början när jag fick mina råttor så åt och drack de enormt mycket! Nu så har det avtagit och de dricker ENORMT lite om man pratar med andra folk. Kan det vara något fel på dem.

De äter inte som de brukade iheller :S

Börjar bli orolig. Helst med vattnet.

annelie-h
0

ta tag i skinnet bakom nacken och "nyp upp" (när råttan sitter såklart.. inte lyft) och kolla om det sjunker tillbaka sakta=dehydrerade.. mina var det när de var sjuka och fick vätske sprutor hon veterinären.. men problemet löstes när vi flyttade flaskan till övervåningen.. nu dricker de massa och mår bra:)

självklart kan det ligga en orsak bakom detta.. hur länge har det varit såhär.. ett tips är att väga dem då och då för att få koll på om de går upp i vikt som de ska.. ett ganska lätt sätt att få reda på om de mår dåligt är ju att se om de går ner i vikt, för det är ju inte normalt.

TienMu
0

de kan ju dricka mindre om de tex äter mycke grönsaker exempelvis gurka å sallad,men om de inte äter ordentligt förstår ja att du bli orolig…..prova variera maten mera….de kasnke har lessnat på de n de får…..

Marrefarre
0

Okej, tack så mycket. För jag har kollat vattenflaskan så att den funkar och det gör den. De får varierad mat. De får oftast det vi äter till middag Men jag ska "kolla" deras nacke. Tre av mina bebisar äter som bara den, så då får jag väga de andra då :) Tack så enormt mycket