Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 391 ggr
Plutteliplutt
2020-07-25 21:44

Råttor inne på badrummet?

Hej! Jag går i tankar om att skaffa råttor.  Har läst en hel del om skötsel och sånt som är bra att veta innan man skaffar råttor.  Det enda som jag tycker är jobbigt är att det kanske blir smutsigt runt omkring buren och luktar illa (självklart kommer vi att städa ur buren tillräckligt ofta, men har läst att ibland hjälper det inte att städa utan att det luktar ändå). Jag har därför kommit på att jag kan ju ha dem inne på toan! Det är ett bra ställe för att det inte är så stor risk för drag där inne (för dörren brukar hållas stängt och så är det inte nära fönster) och så är det ofta folk där och "hälsar på". Och så kommer det vara okej för mig om det blir lite stökigt och illaluktande för det brukar vara det ändå. Men! Då kom jag på att det finns ju ingen solljus inne på badrummet! Självklart kommer råttorna att tas ut ur buren och kommer att få springa runt på ställen där det fins solljus, men det är ju inte hela dagarna utan nån timme varje dag. Dessutom bor vi i Norrbotten… på vintern är det ju nästan aldrig solljus här…  Hur mycket behöver råttorna vistas i naturligt dagsljus? Vad tycker ni om det hela?

Annons:
Alwyn
2020-07-26 21:44
#1

Pågrund av det du skriver är det inte så lämpligt. De behöver dagsljus, och en naturlig dagsrytm. Det är dessutom bättre att ha dem på en plats där ni vistas mycket och kan rasta dem medans ni är där. Så jag tycker du ska tänka om.

Honestyisdead
2020-07-26 22:13
#2

Håller helt med #1.

Plutteliplutt
2020-07-27 01:46
#3

Då blir det nog att ha dem i vardagsrummet som det var tänkt från början…

Upp till toppen
Annons: