Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1184 ggr
[Taxie]
2

Råttdoft

Gör ni också som mig, att ni brukar ta upp en råtta och bara gosa och lukta på den? Glad

Tycker råttor luktar gott, det är något speciellt med deras lukt. Glad

De luktar inte kiss som endel icke råttägare tror. Tungan ute

[Myraan]
1

Haha ja. När jag gosar kan jag inte låta bli. Iofs luktar jag på precis allt jag tar på, något konstigt tics jag har haha.. Men råttor luktar typ sött. Råttigt och bra :)

[Taxie]
0

Skulle vara kul att få folk som avskyr råttor att testa att lukta på dem så inser dem att de inte är så äckliga som de tror. Flört

[Myraan]
3

Då kanske de skulle ändra sig. Deras små kroppar luktar ju betydligt bättre än vad buren ibland gör :)

[Taxie]
0

Jaa, precis Glad

Minoth
0

Jag älskar råttor, men dom luktar faktiskt råttor ;) 

Min mamma gillar tex råttor men hon känner direkt om man tagit i en råtta. För det är faktiskt en speciell doft… Går inte att ta miste och tro att de luktar blomma. För de luktar inte blomma! haha

Råttor luktar råtta och inget annat.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Lancia
0

Honor i löp luktar faktiskt blommor och sommaräng! :) (Förutsatt att dom inte sovit i toalådan eller liknande)

mikeiko
0

Jag tycker honor ofta luktar lite milt Jenka <3

Hade en tjej som luktade nachos också xD

[Ratass]
1

mina luktar också åt jenka hållet, så det är klart man tar upp dem å snusar på deras goa magar!^^

Virkan
0

Åhh jag ÄLSKAR att borra in näsan på tåttisarnas magar! Det luktar sååååå gott!!! <3 :D (men mamma tycker att dom luktar äckligt….)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

MyLittleHeart
0

haha jag tycker inte om deras doft särskillt, den är speciell men som Minoth sa, de är råttlukt. 
Svårt att beskriva vad de luktar som egentligen, många som frågar men enda man ska vara är "ja som en råtta" Skrattande

Pétit
2

Steg för steg:

1. Tar upp råttan

2. Pussar magen (mycket! Dom små magarna är ju så gosiga!)

3. Borrar in näsan i deras päls

4. LUKTAR!

Obs! Varning,svansen luktar inte helt lika gott.. Skäms

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

[Taxie]
0

Min lilla Doris älskar när man klappar magen. Glad

Cederin
0

Mina råttor kissar bara i hängmattorna och sover i det, så de luktar inte rosor direkt haha… Däremot när hängmattorna är rena och råttorna har badats nydligen så känner man en viss doft som är lite sötaktig! Framför allt så luktar dem djur och det är också en god doft :)

Medarbetare på Naglar och Hår

mikeiko
0

#13 Ett tips är att lägga tidningsremsor i hängmattan! Suger åt sig kisset, och lukten.

Cederin
0

#14 Ja det borde man ju prova! Funkar det inte bättre med hushållspapper då? Borde inte det vara mjukare typ?

Lancia
0

Tidningspapper rivet i remsor, så dom kan bädda själva (vilket dom mer än gärna gör) funkar prima!

Men se till att byta papper ofta, annars börjar det lukta förjävligt, istället.

Cederin
0

#16 Ja okej, det kan jag tänka mig haha!

razerman
0

jaa beror på honor och hanar men honor luktar sött och mysigta att gosa med dom 2 av dom gillar när man tar upp dom och busar med näsan :D

Ratley
0

Ni får det att låta så härligt med era råttor. Haft mina ett tag nu, men de har inte blivit tama än. Det är mina första och det blev  lite rivstart i början. Jag har satt de på belöningsretreat. Fixa sig själva ett par dar och ofta belöningar när jag passerar buren eller städar den. Verkar ge resultat.

Ville bara lägga till att jag luktat på mina med. 4Pojkar. Pusskalas på magen (hoppas de gillar det med), och snusa på dem ibland. Så länge buren, särskilt toan, är städad så får de en söt muskig doft som luktar som rökelse. Jag gissar på nag champa, men har inte mycket att jämföra med. Nästan vanebildande. Det finns en kinesik rökelse som är som kattmynta på mig. Kanske påminner om den, haha!

ellabellabingo
0

min mamma vill inte att jag ska ha råtta för att det luktar äckligt men jag tror inte henne för fem öre. Fattar om man inte städar buren såklart.