Klo på svanstippen
Hej! Min ena råtta har fått som en klo längst ut på svansen. Jag skulle kolla närmare på det och när jag skulle känna på den så skrek han till, som om han hade ont alltså. Vad ska jag göra? Är detta något att oroa sig för? Tacksam för svar :)
Är det inte den där Skadan där dom tappar allt skinn och kött på svanstippen så är det bara benet kvar? Minns inte vad den hette, men minns att den skulle hållas rent också lär det läka
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#1 nu blir jag orolig :(
#2 det växer ut igen på bara några dagar, hände min med, tror nån sa att det berodde på stress?
Försökte söka reda på det nu xD hittade nått om "Degloved tail" om du är bra på engelska, vet inte vad det heter på svenska, men tydligen ska det läga finns själv så länge det inte blir infekterat, och då vill det ju till att man håller rent bara=) Kanske ha råttan i en tråkbur med bara tidningspapper som underlag tills det verkar läka
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#3 har googlat runt lite på Degloved tail, men ser inte ut att vara det eftersom den är liten som en råttklo. Har också kollat lite mer på detta och sett att det kan ha med blodcirkulationen att göra och hur man kan göra för att öka blodcirkulationen i svansen. Jag tänkte vänta någon dag och se hur det utvecklas. Tack för svar :)
vanligt hos råttor. dålig blodcirkulation. Uttorkad svanstipp. man kan massera svansen ochj smörja men troligen kommer de inte försvinna.
inte heller farligt tillstånd
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Det brukar kallas tail nail eller nail tail och är ofarligt :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#7 tror något sånt! Det ser precis ut som en liten klo.